9 клас

Дистанційне навчання


Вітаю вас, любі друзі! Продовжуємо навчання!


Бажаю всім плідної роботи, миру і здоров'я!  


надсилайте виконані завдання на електронну адресу tatyana.melnik.7@gmail.com,або на Viber


Увага! Електронний підручник!
К.М. Задорожний. Біологія, 9 клас 

Уроки 22-27 травня 2023 р.
Узагальнення

Уроки 15-20 травня 2023 р.
Тема: Методи селекції рослин і тварин. Огляд традиційних і сучасних біотехнологій
1 - перегляньте відеоматеріали
Походження культурних рослин. Одомашнення тварин
Традиційні і сучасні біотехнології
2 - прочитайте параграфи 53-57, опрацюйте презентацію "Традиційні і сучасні біотехнології"
3 - пройдіть тестування "Біотехнології"
4 - пройдіть залікове тестування
9-Б клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1763637

Уроки 8-13 травня 2023 р.
Тема: Залік з теми "Надорганізмові біологічні системи "
1 - повторіть матеріали теми за параграфами 47-52.
2 - пройдіть залікове тестування

Тема: Біологія, як основа біотехнології та медицини. Поняття про селекцію
1 - Перегляньте відеоурок
Поняття про селекцію

2 - прочитайте параграф 54, перегляньте презентацію https://drive.google.com/file/d/1qxi0HCV8U2cpPPLca0xL7l5BzfvB4pai/view
3 - пройдіть тестування

Уроки 1-6 травня 2023 р.
Тема: Біосфера як цілісна система. Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. 
Дослідницький проєкт "Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості"
1 - перегляньте відео
2 - прочитайте § 51, 52, опрацюйте презентацію
3 - Виконайте проєкт (один на вибір)
1) - Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості 
(приклад проєкту 
2) - Природоохоронні території України (може бути як загальний огляд, так і опис однієї природоохоронної території)
4 - пройдіть тестування з теми "Біосфера"
9-Б клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7910210

Уроки 24-29 квітня 2023 р.
Тема: Біотичні, абіотичні та антропічні фактори. Стабільність екосистем та причини її порушення.
1 - перегляньте відеоматеріали


2 - прочитайте параграфи 49, 50 підручника, перегляньте презентацію "Екологічні фактори"
3 - пройдіть тестування
4 - виконайте вправу (скрін з результатом надішліть)

Уроки 17-22 квітня 2023 р.
Тема: Надорганізмові біологічні системи
Екосистема. Різноманітність екосистем. Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах
1 - перегляньте відеоматеріали


2 - прочитайте параграфи 47, 48 підручника та перегляньте презентацію "Екосистеми"
3 - пройдіть тестування4 - виконайте завдання: складіть та запишіть в зошит по 2 ланцюга живлення для наземних екосистем, екосистем прісних та солоних водойм (надішліть на перевірку).

Уроки 10-16 квітня 2023 р.
Тема: Огляд основних еукаріотичних таксонів. Контрольна робота "Еволюція органічного світу. Біорізноманіття"
1 - перегляньте відеоматеріал
Еукаріоти
2 - прочитайте параграфи 45, 46, перегляньте презентацію "Еукаріоти"
3 - пройдіть тестування з теми "Еукаріоти"
4 - повторіть параграфи 37-46, та пройдіть контрольне тестування з теми "Еволюція органічного світу. Біорізноманіття"

10-16 квітня - тиждень природничих наук в нашому закладі.

Завдання:
1) До Дня довкілля (15 квітня) та Дня Землі (22 квітня) прошу долучитись до акції "Зробимо нашу планету чистішою!"
Надсилайте фотографії про: трудові заходи з насадження дерев, кущів, квітів, впорядкування територій біля власних будинків, навчальних закладів, в парках, скверах, на вулицях міст і сіл тощо; просвітницькі природоохоронні заходи по збереженню первоцвітів, дикорослих лікарських рослин тощо (На фото мають бути зображення учнів нашої школи, що висаджують дерева, прибирають сміття на вулиці, сортують сміття, виготовляють листівки з закликами зберігати первоцвіти та фото самих листівок. Від кожного учня кількість фото необмежена!).
2) Біологічна гра, перевіримо, наскільки гарно ви знаєте тварин 
3) Інтерактивна гра-парочки "Біоніка"
https://learningapps.org/display?v=pf1dab0fa22

Уроки 03-08 квітня 2023 р.

Основні групи організмів: бактерії, археї
1 - перегляньте відеоматеріали
Основні групи організмів: бактерії, археї

2 - прочитайте параграфи 44, 45 підручника, перегляньте презентацію  "Бактерії і археї"  https://drive.google.com/file/d/19E-IzIeu98IaMcG7fWFhvd3kz9hGhLpK/view

3 - виконайте завдання в зошиті (надішліть на перевірку)

Тема: Неклітинні форми життя: віруси

1 - перегляньте відеоматеріали
Віруси
Віроїди. Пріони
2 - прочитайте параграф 45, перегляньте презентацію
3 - пройдіть тестування з теми "Віруси"

Уроки 20-25 березня 2023 р.
Тема: Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя
1 - перегляньте відео
або

2 - прочитайте параграф 43 підручника, перегляньте презентацію "Походження життя"
3 - виконайте завдання:
пройдіть тестування "Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя"
Тема: Біорізноманіття. Основи еволюційної філогенії та систематики.

1 - перегляньте відео
Основи еволюційної філогенії та систематики

2 - прочитайте параграф 44 підручника, перегляньте презентацію "Біорізноманіття"

3 - дайте письмові відповіді на питання 1-4 зі с. 175 підручника
1. Що таке систематика? 
2. Який учений увів основні систематичні категорії? 
3. Чим відрізняються систематичні категорії в царствах Тварини й Рослини? 
4. Що таке філогенія? 

Уроки 13-18 березня 2023 р.
Тема: Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
1 - перегляньте навчальне відео

https://www.youtube.com/watch?v=sSSWippFHs0&t=90s

2 - прочитайте параграфи 41, 42, опрацюйте презентацію "Еволюція людини"

 https://docs.google.com/presentation/d/1jQZldZ9mKBGVxwz6yoJpq-H2aVwvy02R/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - виконайте завдання: (надішліть на перевірку)
1) складіть схему еволюції людини 
2) дайте письмову відповідь на питання 
- Чи триває еволюція людини зараз? Обґрунтуйте свою точку зору.


Уроки 06 - 11 березня 2023 р.

Тема: Механізми видоутворення. Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.

1 - перегляньте навчальне відео
Механізми видоутворення

Розвиток еволюційних поглядів

https://www.youtube.com/watch?v=iipLvI_hB0M&t=3s

2 - прочитайте параграфи 37, 40 підручника, опрацюйте презентації
Механізми видоутворення

https://docs.google.com/presentation/d/19_BEGA-BGXFhFYramshxNiVkS9AenqfN/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

Розвиток еволюційних поглядів 

https://docs.google.com/presentation/d/12iBm4Zjm5C-TCKuTqaxIwFGaqqi-e_6F/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - пройдіть тестування

Запрошую до участі в природоохоронній акції "Проліска". 
Номінації: 
1-«Захисти первоцвіти»постер (розроблений у будь-якому графічному редакторі має бути інформативним та має містити наступні відомості: ім’я, прізвище та вік автора, назва навчального закладу, ім’я, прізвище керівника); 2-«Проліска» – вироби декоративно-прикладного мистецтва (вироби ранньоквітучих рослин, що занесено до Червоної книги України, тільки не зірвані, не у вазах чи корзинах, імітація природних умов), фото якої гарної якості в різних ракурсах надсилайте мені на Вайбер (вказажіть ім’я, прізвище та вік автора, техніка виконання); 
3-«На варті краси»соціальні відеоролики (до 2 хвилин). 
Термін виконання до 8 квітня.

Уроки 27 лютого - 04 березня 2023 р.
Тема: Еволюція органічного світу
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін
1 - перегляньте відеоуроки
2 - прочитайте параграфи 37-39 підручника, перегляньте презентації
3 - пройдіть тестування 
1) з теми "Популяції" 
2) з теми "Еволюційні фактори"


Уроки 20-25 лютого 2023 р.
Тема: Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Сучасні методи молекулярної генетики.
Залік з теми "Закономірності успадкування ознак"
1 - перегляньте відеоурок
2 - прочитайте параграфи 35, 36, опрацюйте презентацію
3 - дайте письмові відповіді на питання:
1. Що вивчає генетика людини? 
2. Які геномні й хромосомні захворювання спостерігають у людини? 
3. Які генні захворювання спостерігають у людини? 
4. Для чого потрібне генетичне консультування? 
5. Які молекулярно-генетичні методи досліджень існують?
4 - повторіть тему за параграфами 28-36, пройдіть залікове тестування


Уроки 13-19 лютого 2023 р.
Тема: Лабораторне дослідження №3 "Мінливість в рослин і тварин".
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій
1 - виконайте лабораторне дослідження №3

Тема: Мінливість у рослин і тварин

Мета: ознайомитись з модифікаційною та мутаційною мінливістю у рослин і тварин, навчитися будувати варіаційний ряд і варіаційну криву, ознайомитися з нормальними і мутантними формами дрозофіл та зробити їх порівняння.

Хід роботи:

1. Розгляньте колекцію листків або хвоїнок. Виміряйте їх довжину.

Результати запишіть.

Приклад: 1 см, 2,5 см, 2,3 см, 3 см, 1,2 см, 1,5 см, 0,5 см, 1,7 см, 2,2 см, 3,4 см, 3,7 см, 4 см, 3,3 см, 2,4 см, 1,9 см.

2. Побудуйте варіаційний ряд.

Варіанти, см

0-0,9 см

1-1,4 см

1,5-1,9 см

2-2,4 см

2,5-2,9 см

3-3,4 см

3,5-4 см

Кількість

 

 

 

 

 

 

 

3. Побудуйте варіаційну криву, де на осі Х відкладіть довжину листків від найменшого до найбільшого, а на осі Y їх кількість.

4. Розгляньте зображення нормальних екземплярів дрозофіл. Запишіть їх ознаки.

Нормальна дика раса мухи має наступні ознаки: сіре тіло, нормальні крила й червоні очі. Така муха широко розповсюджена в природі, живиться соком фруктових дерев.

5. Розгляньте на малюнку мутантні форми дрозофіл. Запишіть їх ознаки.

Мутантні форми дрозофіл в природі не зустрічаються, їх розводять в лабораторіях. Вони можуть мати темне, чорне, жовте тіло; зачаткові, загнуті, оленерогі, плосковидні крила; зустрічаються безкрилі форми; очі різноманітного кольору – від бордо до білого.

6. Зробіть висновок. Дайте відповіді на питання. Які види мінливості існують? Що таке модифікаційна мінливість? Що таке мутаційна мінливість? Які існують види мутагенів?

2 - перегляньте відео "Види мутацій"
3 - прочитайте параграф 34, опрацюйте презентацію "Види мутацій"
https://docs.google.com/presentation/d/1AzJ_9Gk44RZezQVI9afhHG1AwYqbwizF/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true
4 - пройдіть тестування "Мутації. Мутагени"

Уроки 06-11 лютого 2023 р.
Тема: Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю
1-перегляньте відео

https://www.youtube.com/watch?v=X4Gx7d8C_yQ&t=5s

2 - прочитайте параграф 32, перегляньте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1EueGCVg5M8KMnp9SnFlj9GNGhaxXNH0x/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - пройдіть тестування

9-А клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3210439

9-Б клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9518425

Тема: Форми мінливості: комбінативна, модифікаційна, мутаційна
1 - перегляньте відеоматеріали

https://www.youtube.com/watch?v=gUaEZ4beeqc

https://www.youtube.com/watch?v=GxMOyzvR0UE

2 - прочитайте параграфи 33, 34, перегляньте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1yTAXE1RvhTQ1dFOh4_AE7uqOFHmohCf2/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - пройдіть тестування

Уроки 30 січня - 04 лютого 2023 р.
Тема: Практична робота № 3 "Складання схем схрещування". Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер.
1 - виконайте практичну роботу № 3 
Тема: Складання схем схрещування.
Мета: навчитися вирішувати різні типові задачі з генетики.
1. Завдання на моногібридне схрещування
1) У людини ген полідактилії домінує над нормальною будовою кисті. Визначте ймовірність народження шестипалих дітей, якщо обоє батьків гетерозиготні.
2) У людини вміння володіти переважно правою рукою домінує над умінням володіти лівою рукою. Чоловік правша одружився на жінці шульзі (володіє лівою рукою). Визначте генотип потомства, народженого від цього шлюбу. Врахуйте, що чоловік може бути гомозиготним і гетерозиготним. Прорахуйте обидва варіанти.
2. Завдання на дигібридне схрещування
3) У помідорів нормальна висота і червоний колір плодів - домінантні ознаки, а карликовість і жовтоплідний - рецесивні. Які плоди будуть у рослин, отриманих в результаті схрещування: ААвв х АаВВ?
Висновок: Які знання вам знадобились для вирішення задач з генетики?
2 - перегляньте відеоматеріали
3 - прочитайте параграфи 30, 31, перегляньте презентації
4 - Складіть конспект з основними поняттями і термінами, надішліть на перевірку.

Уроки 23-28 січня 2023 р.
Тема: Закономірності успадкування ознак. Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя, їх генетичні основи.
1 - перегляньте відеоматеріали за посиланням
2 - прочитайте параграфи 28, 29, перегляньте презентації
3 - складіть конспект з основними поняттями та законами
4 - пройдіть тестування

Уроки 16-21 січня 2023 р.
Тема: Етапи індивідуального розвитку. 
Залік з теми "Збереження та реалізація спадкової інформації "
1 - перегляньте відеоматеріал 
2 - прочитайте параграф 27, опрацюйте презентацію "Етапи індивідуального розвитку"
3 - дайте письмові відповіді на питання 1-5 с. 107
1)  Що таке онтогенез? 
2)  Які етапи виділяють в онтогенезі рослин? 
3)  Які етапи виділяють в онтогенезі тварин? 
4)  Поясніть значення для рослин різних періодів у їхньому онтогенезі. 
5)  Поясніть значення для тварин різних періодів у їхньому онтогенезі. 
4 - повторіть тему за параграфами 19-27, пройдіть заліковий тест

Уроки 09-14 січня 2023 р.
Тема: Мейоз. Статеві клітини і запліднення
1 - перегляньте відеоматеріали
Мейоз
Статеві клітини і запліднення
2 - прочитайте параграф 26, опрацюйте презентації 
Мейоз
Мейоз (теоретичний матеріал)
Статеві клітини і запліднення
3 - пройдіть тестування з теми "Мітоз. Мейоз"
4 - пройдіть тестування з теми "Статеві клітини і запліднення"


Уроки 19-24 грудня 2022 р.
Тема: Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. 
Лабораторне дослідження №2 "Фази мітозу"
1 - перегляньте відеоматеріал 
"Клітинний цикл. Мітоз"
2 - прочитайте параграф 25, опрацюйте презентацію "Клітинний цикл. Мітоз"
3 - виконайте лабораторне дослідження № 2 "Фази мітозу" (надішліть на перевірку)

Уроки 12-17 грудня 2022 р.
Тема: Подвоєння ДНК, репарація пошкоджень ДНК. Генетичний код. Біосинтез білка
1 - перегляньте відеоуроки
Подвоєння ДНК, репарація пошкоджень ДНК
Генетичний код. Біосинтез білка
2 - прочитайте параграфи 23, 24, опрацюйте презентації
Подвоєння ДНК, репарація пошкоджень ДНК
Генетичний код. Біосинтез білка
3 - дайте письмові відповіді на питання 1-4 с. 95 та питання 1-3 с. 97
питання 1-4 с. 95
1. Що таке трансляція? 
2. З яких етапів складається трансляція? 
3. Яку функцію виконують стоп-кодони? 
4. Який кодон є старткодоном?
питання 1-3 с. 97
1. Які фактори можуть пошкоджувати ДНК? 
2. Які типи пошкоджень можуть виникати в ДНК? 
3. Що таке репарація ДНК? 
4 - виконайте практичну роботу № 2 (с. 227)
Тема: Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

Дошка 

Уроки 05-10 грудня 2022 р.
Тема: Етапи реалізації спадкової інформації: транскрипція, трансляція. Основні типи РНК, їх функція.
1 - перегляньте відеоурок
2 - прочитайте параграф 21, 22, опрацюйте презентацію
3 - дайте письмові відповіді на питання:
1) Які існують основні види РНК?
2) Що таке транскрипція?
3) Що таке трансляція?
4) Що таке реплікація?
5) Що таке процесинг?
6) Що таке сплайсинг?
4 - пройдіть тестування


Уроки 28 листопада - 03 грудня 2022 р.
Тема: Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів.
1 - перегляньте відеоматеріал
2 - прочитайте параграф 19, 20, опрацюйте презентацію
3 - дайте письмові відповіді на питання 1-5 с. 81 та 1-4 с. 83 (надішліть на перевірку)
с. 81
1. Яка речовина зберігає спадкову інформацію у клітинах живих організмів? 
2. Що таке ген? 
3. Які існують типи генів? 
4. Чим відрізняються між собою структурні й регуляторні гени? 
5. Що таке геном?
с. 83
1. Навіщо генам потрібен промотор? 
2. Навіщо генам потрібен термінатор? 
3. Що таке оперон? 
4. Що таке інтрони?
4 - пройдіть тестування
Тренувальна вправа
Порівняння генів про- і еукаріотів

Уроки 21-26 листопада 2022 р.
Тема: Хемосинтез. Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах. Залік з теми "Структура клітин. Принципи функціонування клітин"
1 перегляньте відеоматеріали
Хемосинтез
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах
2 - прочитайте параграфи 17, 18
опрацюйте презентації
Хемосинтез (слайд 15-19)
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах
3 - пройдіть тестування з теми "Фотосинтез. Хемосинтез"
4 - повторіть параграфи 9-18, пройдіть залікове тестування 


Уроки 14-19 листопада 2022 р.
Тема: Клітинне дихання. Фотосинтез.
1 - прочитайте параграфи 14, 15, 16, перегляньте презентації
Клітинне дихання
Фотосинтез
2 - пройдіть тестування з теми "Клітинне дихання"
3 - пройдіть тестування з теми "Фотосинтез"

Уроки 07-12 листопада 2022 р.
Лабораторна робота №1 "Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин"
Тема 3. Принципи функціонування клітин
Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

1 - Виконайте лабораторну роботу № 1 
2 - прочитайте параграф 14, перегляньте презентацію "Обмін речовин"
3 - перегляньте відеоурок
Обмін речовин та енергії
4 - пройдіть тестування "Обмін речовин"


Уроки 31 жовтня - 05 листопада 2022 р
Тема: Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.
1. Перегляньте відеоматеріали
2. Прочитайте уважно параграф 13 підручника, перегляньте презентацію "Типи клітин"
3. Заповніть в зошиті (або в електронному варіанті) таблицю та надішліть мені на перевірку 
Відеоматеріали
Типи клітин. Прокаріоти та Еукаріоти. 
Будова прокаріотичної клітини
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: 
рослинна та тваринна клітина

Уроки  17-22 жовтня 2022 р.
Тема: Структура еукаріотичної клітини. Ядро

1. Перегляньте відеоматеріали
2. Прочитайте параграфи 10-12, перегляньте презентації 
3. Пройдіть тестування 
4. За допомогою підручника та презентації заповніть в зошиті таблицю та надішліть на перевірку
Органели еукаріотичної клітини

Органели

Особливості будови

Функції

 

 


 


_____________________________

Уроки 10-15 жовтня 2022 р.
Залік з теми "Хімічний склад клітин"
Тема 2 "Структура клітин". Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії.
1 - повторіть матеріали параграфів 2-8, пройдіть залікове тестування
2 - перегляньте відеоматеріал
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії
3- прочитайте параграф 9, опрацюйте презентацію 
4 - дайте письмові відповіді на питання на с. 43
1. Коли було відкрито клітини? Хто зробив це відкриття? 
2. Які методи використовують для дослідження клітин? 
3. Які історичні етапи дослідження клітин ви можете виділити? 
4. Порівняйте оптичну й електронну мікроскопію. Поясніть, які переваги й недоліки вони мають. 
5*. Якщо вам доведеться вивчати ядра клітин у різних організмів, які методи ви будете використовувати?

Уроки 03-09 жовтня 2022 р.
Тема: Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. АТФ. 
Практична робота № 1 "Розв’язування елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот"
1 - перегляньте відео "Розв'язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот"
2 - повторіть матеріали параграфа 8, опрацюйте презентацію 
3 - дайте письмові відповіді на питання 1, 2, 3, 4 зі с. 35
1. Чим ДНК відрізняється від РНК? 
2. Навіщо живим організмам потрібні нуклеїнові кислоти? 
3. Які функції виконує в клітинах АТФ? 
4. Добудуйте другий ланцюжок ДНК за принципом комплементарності, якщо перший ланцюжок є таким: 
АГГ ТТА ТАЦ ГЦЦ ТАГ ААТ ЦГГ ГАА
4. Виконайте практичну роботу № 1 с. 223
Практична робота 1 (підручник с 223)
Тема. Розв’язування елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот
Мета: удосконалити навички розв’язування елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот.
Обладнання й матеріали: підручник, зошит.
Теоретичний мінімум
Визначення маси й довжини амінокислот
• Маси нуклеотидів, амінокислот, білків і нуклеїнових кислот вимірюють у дальтонах (Да). Середня молекулярна маса однієї амінокислоти дорівнює 110 Да. Середня молекулярна маса одного нуклеотиду ДНК дорівнює 330 Да, а одного нуклеотиду РНК — 345 Да.
• Лінійний розмір нуклеотидів, амінокислот, білків і нуклеїнових кислот вимірюють у нанометрах (нм). Середня довжина однієї амінокислоти — 0,35 нм. Середня довжина одного нуклеотиду — 0,34 нм.

Хід роботи
1. Ознайомтеся з інформацією рубрики «Теоретичний мінімум».
2. Використовуючи цю інформацію, розв’яжіть задачі:
1. Маса білка — 71 500 Да. Яка довжина цієї молекули в нанометрах?
2. До складу фрагмента ДНК входить 200 нуклеотидів (ця кількість включає нуклеотиди з обох ланцюгів подвійної спіралі). Визначте довжину й масу цього фрагмента ДНК. Враховуючи те, що з цих 200 нуклеотидів 40 є гуаніловими, визначте кількість аденілових, тимідилових і цитиділових нуклеотидів у цьому фрагменті.
3. Зробіть висновок, указавши в ньому основні особливості ДНК і білків.


Уроки 26 вересня - 01 жовтня 2022 р.
Тема: Ферменти, їхня роль у клітині. Лабораторне дослідження №1 "Властивості ферментів" 
Нуклеїнові кислоти
1 - перегляньте відеоуроки
Ферменти
Нуклеїнові кислоти
2 - прочитайте параграфи 5, 8, опрацюйте презентації
Ферменти
Нуклеїнові кислоти
3 - виконайте Лабораторне дослідження №1 "Властивості ферментів", с. 222 підручника
Відео до лабораторного дослідження
4 - пройдіть тестування з теми "Нуклеїнові кислоти"
9-А клас
9-Б клас


Уроки 19-24 вересня 2022 р.
Тема: Ліпіди. Білки.
1 - перегляньте відеоматеріали
Ліпіди 
2 - прочитайте параграфи 4, 5, 7, опрацюйте презентації
3 - пройдіть тестування
9-А клас
9-Б клас 

Уроки 12-17 вересня 2022 р.
Тема «Хімічний склад клітин»
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.
Органічні молекули. Вуглеводи
1- перегляньте відеоматеріали
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.
Органічні молекули. Вуглеводи
2 - прочитайте параграфи 2, 3, 6, опрацюйте презентації
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки
Органічні молекули. Вуглеводи
3 - пройдіть тестування
9-А 
9-Б

Уроки 5-10 вересня 2022 р.
Тема: ВСТУП
Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень
1 - інструктаж з безпеки життєдіяльності
2 - перегляньте відеоматеріали
3 - прочитайте параграф 1, перегляньте презентації
4. Виконайте завдання (надішліть на перевірку):
1) Напишіть, хто з науковців отримав Нобелевські премії з фізіології та медицини за останні роки і за які досягнення.
2) Завдання на співставлення
3) пройдіть тестування


__________________________________

Уроки 16-21 травня 2022 р.
Тема: Огляд традиційних біотехнологій. Основи генетичної та клітинної інженерії
1 - перегляньте відеоурок
2 - прочитайте параграфи 55, 56 підручника, опрацюйте презентацію "Біотехнології традиційні і сучасні"
3 - пройдіть тестування 
4 - дайте письмову відповідь на питання "Яке позитивне і негативне значення ГМО?"

Уроки 9-14 травня 2022 р.
Тема: Біологія як основа біотехнології та медицини
Поняття про селекцію. Методи селекції рослин і тварин. Одомашнення тварин

1. Перегляньте відеоурок
Поняття про селекцію
Походження культурних рослин. Одомашнення тварин
https://www.youtube.com/watch?v=_UYbqUpzIcA&t=7s&ab_channel=T%D0%B5t%D1%96anaCh%D1%83chkovska
2. Робота з підручником: прочитайте параграфи 53, 54.
Ознайомтесь з теоретичним матеріалом "Селекція""Одомашнення тварин"
3. Пройдіть тестування 
4. Дайте письмову відповідь на питання 
Складіть  список  культурних  рослин,  що  їх  вирощують у  вашій  місцевості,  і  розподіліть  їх  на  групи  за  місцем  походження

Уроки 2-9 травня 2022 р.
Тема: Біосфера як цілісна система. Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. Залік з теми "Надорганізмові біологічні об'єкти"
1. Робота з підручником:
Опрацюйте § 51, 52, перегляньте відео та презентацію "Біосфера"



2.  Виконайте проєкт (один на вибір)
1) - Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості (приклад проєкту https://docs.google.com/presentation/d/1hAd7slv5d7kEfdrM9nMrjh9tb-svNXki/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true)
2) - Природоохоронні території України (може бути як загальний огляд, так і опис однієї природоохоронної території)
3. Повторіть § 47-52 та пройдіть тестування (залік) 

Уроки 25 - 30 квітня 2022 р.
Тема: Надорганізмові біологічні системи
Екосистема. Біотичні, абіотичні та антропічні фактори. Стабільність екосистем та причини її порушення.
1 - перегляньте відеоматеріали




2 - прочитайте параграфи 47, 48, 49, 50 підручника, перегляньте презентації 
3 - пройдіть тестування


Уроки 18 - 22 квітня 2022 р.

Тема: Неклітинні форми життя: віруси. Огляд основних еукаріотичних таксонів.
Залік з теми "Еволюція органічного світу. Біорізноманіття"
1 - перегляньте відеоматеріали
Віруси

Віроїди. Пріони

Еукаріоти

2 - прочитайте параграфи 45, 46, перегляньте презентації "Еукаріоти" та "Неклітинні форми життя"
3 - пройдіть тестування з теми "Віруси"
4 - повторіть параграфи 37-46, та пройдіть залікове тестування з теми "Еволюція органічного світу. Біорізноманіття"


Уроки 11 - 15 квітня 2022 р.
Тема: Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя
1 - перегляньте відео
або

2 - прочитайте параграф  43 підручника, перегляньте презентацію "Походження життя", виконайте завдання:
 пройдіть тестування "Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя 

Тема: Біорізноманіття. Основи еволюційної філогенії та систематики. Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти.
1 - перегляньте відеоматеріали
Основи еволюційної філогенії та систематики

Основні групи організмів: бактерії, археї


2 - прочитайте параграфи 44, 45 підручника, перегляньте презентації "Біорізноманіття" та "Бактерії і археї"
3 - виконайте завдання в зошиті (надішліть на перевірку)



Уроки 04 - 09 квітня 2022 р.

Тема: Механізми видоутворення. Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.

1 - перегляньте навчальне відео 

Механізми видоутворення - https://www.youtube.com/watch?v=ofyN7dMIVcQ

Розвиток еволюційних поглядів - https://www.youtube.com/watch?v=iipLvI_hB0M&t=3s

2 - прочитайте параграфи 37, 40 підручника, опрацюйте презентації

Механізми видоутворення - https://docs.google.com/presentation/d/19_BEGA-BGXFhFYramshxNiVkS9AenqfN/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

Розвиток еволюційних поглядів - https://docs.google.com/presentation/d/12iBm4Zjm5C-TCKuTqaxIwFGaqqi-e_6F/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - пройдіть тестування до 12 квітня

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6967315 

Тема: Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. Еволюція людини. Етапи еволюції людини.

1 - перегляньте навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=sSSWippFHs0&t=90s

2 - прочитайте параграфи 41, 42, опрацюйте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1jQZldZ9mKBGVxwz6yoJpq-H2aVwvy02R/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - виконайте завдання: складіть схему еволюції людини (надішліть на перевірку)


Уроки 28 березня - 2 квітня 2022 р.
Тема: Еволюція органічного світу
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін
1 - перегляньте відеоуроки
2 - прочитайте параграфи 37-39 підручника, перегляньте презентації
3 - пройдіть тестування до 5 квітня
1) з теми "Популяції" 
2) з теми "Еволюційні фактори"

Уроки 08, 11 лютого (9-Б) та 10 лютого (9-А)


Тема: Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю

1-перегляньте відео

https://www.youtube.com/watch?v=X4Gx7d8C_yQ&t=5s

2 - прочитайте параграф 32, перегляньте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1EueGCVg5M8KMnp9SnFlj9GNGhaxXNH0x/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - пройдіть тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1311306

Тема: Форми мінливості: комбінативна, модифікаційна, мутаційна

1 - перегляньте відеоматеріали

https://www.youtube.com/watch?v=gUaEZ4beeqc

https://www.youtube.com/watch?v=GxMOyzvR0UE

2 - прочитайте параграфи 33, 34, перегляньте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1yTAXE1RvhTQ1dFOh4_AE7uqOFHmohCf2/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - пройдіть тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3205256


Уроки 04 лютого (9-Б) та 03 лютого (9-А)
Тема: Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер.
1 - перегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграфи 30, 31, перегляньте презентації
3 - Складіть конспект з основними поняттями і термінами, надішліть на перевірку.

Уроки 01 лютого (9-Б) та 03 лютого (9-А)

Практична робота № 3 

(завдання потрібно виконати до 4 лютого (9-Б), 7 лютого (9-А))

Тема: Складання схем схрещування.

 Мета: навчитися вирішувати різні типові задачі з генетики.

1. Завдання на моногібридне схрещування

1) У людини ген полідактилії домінує над нормальною будовою кисті. Визначте ймовірність народження шестипалих дітей, якщо обоє батьків гетерозиготні.

2) У людини вміння володіти переважно правою рукою домінує над умінням володіти лівою рукою. Чоловік правша одружився на жінці шульзі (володіє лівою рукою). Визначте генотип потомства, народженого від цього шлюбу. Врахуйте, що чоловік може бути гомозиготним і гетерозиготним. Прорахуйте обидва варіанти.

2. Завдання на дигібридне схрещування

3) У собак ген короткої шерсті домінує над геном довгої, а ген чорного забарвлення шерсті - над геном коричневого. Яке потомство можна очікувати від схрещування гетерозиготних за обома генами тварин?

4) У помідорів нормальна висота і червоний колір плодів - домінантні ознаки, а карликовість і жовтоплідний - рецесивні. Які плоди будуть у рослин, отриманих в результаті схрещування: ААвв х АаВВ?

 Висновок: Які знання вам знадобились для вирішення задач з генетики?

Уроки 27 січня (9-А) та 28 січня (9-Б) 2022 р
Тема: Закономірності успадкування ознак. Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя, їх генетичні основи.
1 - перегляньте відеоматеріали за посиланням 
2 - прочитайте параграфи 28, 29, перегляньте презентації Генетика, основні поняття та Закони Менделя
3 - складіть конспект з основними поняттями та законами
4 - пройдіть тестування за посиланням 
Завдання виконайте до наступного уроку


Уроки 8-13 листопада 2021 р
Тема: Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина. Лабораторна робота №1 "Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин"
1. Перегляньте відеоматеріали
2. Прочитайте уважно параграф 13 підручника, перегляньте презентацію "Типи клітин"
3. Заповніть в зошиті (або в електронному варіанті) таблицю та надішліть мені на перевірку 
4. Виконайте лабораторну роботу № 1 
Тема: Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин (надішліть на перевірку)

Відеоматеріали
Типи клітин. Прокаріоти та Еукаріоти. 
Будова прокаріотичної клітини
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: 
рослинна та тваринна клітина


Уроки  1- 6 листопада 2021 р.
Тема: Структура еукаріотичної клітини. Ядро
Онлайн-уроки:
9-А - четвер, 9.20
9-Б - п*ятниця, 10.10
1. Перегляньте відеоматеріали
2. Прочитайте параграфи 10-12, перегляньте презентацію Структура еукаріотичної клітини
3. Пройдіть тестування до 11 листопада 23.00 за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9143242
4. За допомогою підручника та презентації заповніть в зошиті таблицю та надішліть на перевірку
Органели еукаріотичної клітини

Органели

Особливості будови

Функції

 

 

 


_____________________________
Урок 11 травня 2021 р.
Тема: Біологія як основа біотехнології та медицини
Онлайн-уроки
9-А - 10.10
9-Б - 11.30
1. Робота з підручником: прочитайте параграфи 53, 54.
2. Дайте письмову відповідь на питання 
Складіть  список  культурних  рослин,  що  їх  вирощують у  вашій  місцевості,  і  розподіліть  їх  на  групи  за  місцем  походження
3. Ознайомтесь з теоретичним матеріалом "Селекція", "Одомашнення тварин"
4. Виконайте міні-проєкт "ГМО: за і проти"

Урок 8 травня 2021 р.
Онлайн-уроки
9-А клас - 10.10
9-Б клас - 12.20
Тема: Біосфера як цілісна система. Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.
1. Робота з підручником:
Опрацюйте § 51, 52, перегляньте відео та презентацію "Біосфера"



2. Виконайте проєкт (один на вибір)
1 - Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості
2 - Природоохоронні території України (може бути як загальний огляд, так і опис однієї природоохоронної території)
3. Повторіть § 47-52 та пройдіть тестування (залік) до 11 травня 22.00, відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 9585891

Урок 26 (27)  квітня 2021 р.
Запрошую на онлайн-уроки
9 - А клас - понеділок о 8.40
9 - Б клас - вівторок о 12.20
Тема: Біотичні, абіотичні та антропічні фактори. Стабільність екосистем та причини її порушення.
1 - перегляньте відеоматеріали


2 - прочитайте параграфи 49, 50 підручника, перегляньте презентацію "Екологічні фактори"
3 - пройдіть тестування
Код доступу 7909715
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Завдання необхідно виконати до 4 травня 22:00

Урок 19 (20) та 24 квітня 2021 р.
Запрошую на онлайн-уроки
9 - А клас - понеділок о 8.40
9 - Б клас - вівторок о 12.20

Тема: Надорганізмові біологічні системи
Екосистема. Різноманітність екосистем. Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах
1 - перегляньте відеоматеріали


2 - прочитайте параграфи 47, 48 підручника та перегляньте презентацію "Екосистеми"
3 - пройдіть тестування
Код доступу 3153116
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Завдання необхідно виконати до  26 квітня 22:00 
4 - виконайте завдання: складіть та запишіть в зошит по 2 ланцюга живлення для наземних екосистем, екосистем прісних та солоних водойм (надішліть на перевірку).

Урок 12 (13) та 17 квітня 2021 р.

Запрошую на онлайн-уроки 
9 - А клас - понеділок о 8.40
9 - Б клас - вівторок о 12.20
Тема: Неклітинні форми життя: віруси. Огляд основних еукаріотичних таксонів.
Залік з теми "Еволюція органічного світу. Біорізноманіття"
1 - перегляньте відеоматеріали
Віруси

Віроїди. Пріони

Еукаріоти

2 - прочитайте параграфи 45, 46, перегляньте презентації "Еукаріоти" та "Неклітинні форми життя"
3 - пройдіть тестування з теми "Віруси", відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 3831498
4 - повторіть параграфи 37-46, та пройдіть залікове тестування з теми "Еволюція органічного світу. Біорізноманіття", відкривши посилання   join.naurok.ua
Код доступу 4083446
Завдання необхідно виконати до 18 квітня 22:00

Урок 5 (6) та 10 квітня 2021 р.

Запрошую на онлайн-уроки 
9 - А клас - понеділок о 8.40
9 - Б клас - вівторок о 12.20
Тема: Біорізноманіття. Основи еволюційної філогенії та систематики. Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти.
1 - перегляньте відеоматеріали
Основи еволюційної філогенії та систематики

Основні групи організмів: бактерії, археї


2 - прочитайте параграфи 44, 45 підручника, перегляньте презентації "Біорізноманіття" та "Бактерії і археї"
3 - виконайте завдання в зошиті (надішліть на перевірку)
4 - пройдіть тестування, відкривши посилання
Код доступу 1762540
Завдання необхідно виконати до 11 квітня 22:00

Урок 29 (30) березня та 3 квітня 2021 р.

Запрошую на онлайн-уроки 
9 - А клас - понеділок о 8.40
9 - Б клас - вівторок о 12.20
Тема: Еволюція людини. Етапи еволюції людини. Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя
1 - перегляньте відеоматеріали
Еволюція людини. Етапи еволюції людини

або


Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя

або

2 - прочитайте параграфи 42, 43 підручника, перегляньте презентації "Еволюція людини" та "Походження життя", виконайте завдання:
1) складіть схему еволюції людини за параграфом 42 (надішліть фото роботи на перевірку)
2) пройдіть тестування "Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя, 9 клас", відкривши посилання   join.naurok.ua
Код доступу 5778038
Завдання необхідно виконати до  4 квітня 22:00


Урок 9 та 13 березня 2021 р.

Тема: Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції
1 - перегляньте відеоуроки
3 - пройдіть тестування, відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 8975277
Завдання необхідно виконати до 14 березня 22:00

Урок 06 березня 2021 р.

Тема: Механізми видоутворення
1 - перегляньте відеоурок

або

2 - прочитайте параграф 40, перегляньте презентацію "Механізми видоутворення"
3 - пройдіть тестування, відкривши посилання  join.naurok.ua
Код доступу 3181068
Завдання необхідно виконати до  10 березня 23:00

Урок 02 березня 2021 р.

Тема: Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін
1 - перегляньте відеоурок

2 - прочитайте параграф 39 підручника
3 - пройдіть тестування,  відкривши посилання
join.naurok.ua
Код доступу
 2541270
(Тест активний до 7 березня 22.00)

Урок 27 лютого 2021 р.

Тема 6. Еволюція органічного світу
Популяції живих організмів та їх основні характеристики.
1. Перегляньте відео

2. Прочитайте параграф 38 та перегляньте презентацію "Популяція", складіть конспект з теми.
3. Пройдіть тестування, відкривши посилання
join.naurok.ua Код доступу
 6693648



Комментариев нет:

Отправить комментарий