11 клас

 Вітаю, Вас, випускники!

Дистанційне навчання

Продовжуємо навчання!

Бажаю всім плідної роботи, миру і здоров'я!  


надсилайте виконані завдання на електронну адресу tatyana.melnik.7@gmail.com,або на Viber 


Увага! Електронний підручник!
К. Задорожний. Біологія і екологія. 11 клас


Уроки 3 травня 2024 р.
Тема: Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації
1 - перегляньте відеоурок
а також
2 - прочитайте параграф 51, опрацюйте презентацію
3 - виконайте проєкт (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)
Теми проєктів
- Клонування організмів.
- Нанотехнології в біології.
- Трансгенні організми: за і проти.

Залік з теми "Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології"
1 - повторіть матеріали теми за параграфами 44-51
2 - пройдіть залікове тестування 

Уроки 26 квітня 2024 р.
Тема: Біоетичні проблеми сучасної медицини. Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології
1 - перегляньте відео

2 - прочитайте параграф 50, перегляньте презентацію https://drive.google.com/file/d/1BKd359Hoe1xiLBVa20E6PJaYwd01dKoU/view?usp=sharing
3 - пройдіть тестування

Уроки 19 квітня 2024 р.
Тема: Вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин. Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції
1 - перегляньте відеоматеріали
Центри різноманітності та походження культурних рослин
2 - прочитайте параграфи 47, 48, 49 перегляньте презентації
"Вчення Вавілова"
3 - пройдіть тестування "Генна і клітинна інженерія"
4 - дайте письмову відповідь на питання
1) Які біоетичні проблеми спричинили сучасні технології?
2) Вкажіть переваги і недоліки використання ГМО-продуктів.

Уроки 12 квітня 2024 р.
Тема: Методи селекції. Явище гетерозису
1 - перегляньте відеоматеріали
Методи селекції
Явище гетерозису
2 - прочитайте параграфи 45, 46, опрацюйте презентації
Методи селекції
Явище гетерозису
3 - пройдіть тестування

Уроки 05 квітня 2024 р.
Тема: Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології
Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів.
1 - перегляньте відеоматеріал
2 - прочитайте параграф 44, опрацюйте презентацію "Завдання селекції, учені-селекціонери"
3 - виконайте завдання (надішліть на перевірку):
1) письмово дайте відповіді на запитання:
- Що таке селекція?
- Які її завдання та предмет досліджень?
- Поясніть значення понять «сорт», «порода», «штам».

2) заповніть таблицю "Учені-селекціонери"

Уроки 22 березня 2024 р.
Тема: Поняття про екологічне мислення.
Практична робота №3 Оцінка екологічного стану свого регіону
1 - перегляньте відеоурок


2 - прочитайте параграф 43, також перегляньте презентацію  "Екологічне мислення"
3 - виконайте практичну роботу № 3, надішліть її на перевірку

Контрольна робота з теми "Сталий розвиток та раціональне природокористування"
Повторіть матеріали теми за параграфами 34-43, пройдіть контрольне тестування





Уроки 15 березня 2024 р.
Тема: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
1 - перегляньте відеоуроки

2 - прочитайте параграфи 41, 42, перегляньте презентації "Екологічна політика в Україні""Червона та Зелена книга""Концепція сталого розвитку"
3 - виконайте одне завдання на вибір:
1) Створіть рекламний банер з будь-якої проблеми охорони природи (малюнок або виконаний на компьютері).
2) Створіть електронну презентацію "Природоохоронні території України" або "Рослини та тварини, що занесені до Червоної книги України".
4 - пройдіть тестування "Екологічна політика в Україні. Червона книга. Концепція сталого розвитку"

Уроки 8 березня 2024 р.

Тема: Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.

1 - перегляньте навчальне відео

https://www.youtube.com/watch?v=2YdJq63qFP0

2 - прочитайте параграф 40, опрацюйте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1Pi4vn6KL2rXb-6fYpQPugHwU0OxrwYaW/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - пройдіть тестування "Антропічний вплив людини"



Уроки 1 березня 2024 р.

Тема:  Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів.

1 - перегляньте навчальне відео 

https://www.youtube.com/watch?v=4NYO1P7hQ6k

2 - прочитайте параграф 39, опрацюйте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1fJpEcM8owqDpO526-DlQCpzH-kG4jZBU/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - дайте письмову відповідь на питання

1. Які речовини потрапляють у ґрунти в результаті діяльності людини? 

2. Які існують основні джерела забруднень ґрунтів? 

3. Що може бути джерелами фізичного забруднення ґрунтів? 

4.  Що  слід робити  для  охорони  ґрунтів?


Уроки 23 лютого 2024 р.
Тема: Антропічний вплив на атмосферу. Антропічний вплив на гідросферу
3 - виконайте завдання - дайте письмові відповіді на питання:
1. Що таке забруднення гідросфери?
2. Наведіть приклади забруднень Світового океану.
3. Назвіть основні екологічні проблеми гідросфери.
4. Що таке цвітіння води?
4 - пройдіть тестування

Уроки 16 лютого 2024 р.
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування
Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні. Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини.
1 - перегляньте відеоматеріали
Сталий розвиток та раціональне природокористування
Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини
2 - прочитайте параграфи 34, 35, 36, опрацюйте презентації
Сталий розвиток та раціональне природокористування
Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини
3 - дайте письмові відповіді на питання

1. Що таке інвайронментологія?

 2. Що таке довкілля?

 3. Назвіть основні глобальні екологічні проблеми.

 4. Назвіть основні забруднювачі довкілля в Україні.

4 - пройдіть тестування "Види забрудення"

11-А класhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6771723

11-Б клас - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4474799


Уроки 09 лютого 2024 р.
Тема: Вирішення задач з екології.
Узагальнення та систематизація знань, залік з теми "Екологія"

1 - вирішення задач з екології 
2 - повторіть матеріали теми за параграфами 24-33.
3 - пройдіть залікове тестування

Уроки 28 січня 2023 р.

Навчальний проєкт №2
Тема: Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних).

Мета: ознайомитись і дослідити особливості структури місцевої екосистеми степу.

Завдання:

1. Вкажіть особливості структури екосистеми степу:

- Абіотична частина _______________________________

- Біотична частина ________________________________

Компоненти

Видовий склад

Продуценти

 

Консументи

 

Редуценти

 

2. Складіть декілька ланцюгів живлення в екосистемі степу.

3. Складіть схему трофічної сітки в екосистемі степу.

4. Підсумок (відповідно до мети роботи).

 Довідкові матеріали:

Посухостійкі рослини степу: житняк, тонконіг, будяк, пижмо, типчак, полин, ковила, миколайчики, перекотиполе.

Серед тварин у степу поширені степовий заєць, бабак, ховрах, лисиця-корсак, тхір, тушканчик, кріт, землерийка, сліпак, різні види мишей, степовий орел, жайворонок, перепілка, степова гадюка, прудка ящірка і багато комах.


Уроки 26 січня 2024 р.
Тема: Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи
1 - прочитайте параграфи 32, 33, опрацюйте презентації
Біогеохімічні цикли
Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу
2 - виконайте завдання:
1) працюючи з презентацією Біогеохімічні циклизаповніть таблицю, надішліть на перевірку

2) дайте письмові відповіді на питання 1, 2, 5 після параграфа 33, надішліть на перевірку.
1. Хто запропонував поняття ноосфери?
2. Що таке ноосфера?
5*. Які ознаки глобальної екологічної кризи ви можете спостерігати навколо себе?


Уроки 19 січня 2024 р.
Тема: Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. Біосфера як глобальна екосистема,
її структура та межі.

1 - перегляньте відеоматеріали
Агроценози
Біосфера
2 - прочитайте параграфи 31, 32 підручника, перегляньте презентації
3 - пройдіть тестування "Агроценози, біосфера"
4 - заповніть таблицю
"Порівняння агроценозів і природніх біоценозів (екосистем)"

Уроки 12 січня 2024 р.
Тема: Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій.
1 - перегляньте відеоматеріали
Взаємодії організмів в екосистемах. Ланцюги живленняСтабільність екосистем та причини її порушення. Сукцесії
2 - перегляньте презентацію "Екосистеми. Сукцесії"
3 - прочитайте параграф 29, 30 підручника
4 - пройдіть тестування

Уроки 22 грудня 2023 р.
Тема: Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристики популяцій. Екологічні чинники та їхня класифікація.
1 - прочитайте параграфи 25, 26, 27, 28 підручника
2 - перегляньте відео
3 - перегляньте презентації 
"Екологічні чинники"
4 - пройдіть тестування

Уроки 15 грудня 2023 р.
Тема "Екологія"
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони
1 - прочитайте параграф 24 підручника
4 - пройдіть тестування

Уроки 8 грудня 2023 р.
Тема: Навчальний проєкт №1 "Особиста програма зміцнення здоров’я".
Контрольна робота з теми "Біологічні основи здорового способу життя"
1 - виконайте навчальний проєкт "Особиста програма зміцнення здоров’я"
2 - повторіть матеріали теми за параграфами 17-23, пройдіть контрольне тестування

Навчальний проєкт № 1

Тема: Особиста програма зміцнення здоров’я

Мета: сформувати вміння складати особисту програму зміцнення здоров’я; розвивати вміння застосовувати різні джерела та засоби отримання інформації з критичним оцінюванням її якості та достовірності.

 Оформлення проєкту:

1. Назва проекту

2. Актуальність (чому?)

3. Мета (навіщо?)

4. Завдання (що?)

5. Матеріали  проєкту

6. Очікувані результати (що отримаю?)

7. Ресурсне забезпечення.

Приблизний план та зміст пункту 5 (кожний потрібно пояснити):

1. Здорове харчування:

2. Ні – шкідливим звичкам:

3. Рухова активність

Займатися спортом, робити ранкову зарядку, підтримувати масу тіла у межах ІМТ (індекс маси тіла) від 20 до 25.

      ІМТ = маса тіла (кг)       

                 (зріст м)²

4. Здоровий сон

5.  Режим занять

6. Здоровий відпочинок (хобі, музика, друзі)


Уроки 01 грудня 2023 р.
Тема: Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом.
Практична робота №2 "Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань"
1 - перегляньте відеоурок
Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом
2 - прочитайте параграфи 22, 23,
опрацюйте презентацію "Профілактика захворювань"
3 - виконайте практичну роботу № 2
(надішліть на перевірку)

Практична робота №2

Тема: Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань

Мета:
- навчитися визначати причини розвитку неінфекційних хвороб і шляхи передачі
інфекційних захворювань;
- узагальнити знання про заходи профілактики різних типів захворювань;
- на прикладі обраних неінфекційного, інфекційного та інвазійного захворювань
розробити комплекс рекомендацій щодо їхньої профілактики.

Хід роботи

1. Схарактеризуйте  обране неінфекційне захворювання за критеріями:

- назва хвороби,
- орган або система органів, де є порушення
- симптоми
- фактори, що сприяли виникненню

     Хвороби (одна на вибір): остеохондроз, гіпертонія, хронічний бронхіт, гастрит, панкреатит, сечокам’яна хвороба, зоб, простатит, інфаркт, інсульт.

2. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не захворіти на нього.

3. Схарактеризуйте обрану інфекційну хворобу за наведеними критеріями

Назва
Збудник
Заражений орган
Симптоми
Шляхи зараження
Тип захворювання (сапронозні, зоонозні, антропонозні інфекції)

    Хвороби (одна на вибір): туберкульоз, сальмонельоз, коклюш, кір, дифтерія, ангіна, правець, сказ, токсоплазмоз, краснуха.

4. Складіть  перелік  профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним та посилити імунний захист.

5. Схарактеризуйте обрану інвазійну хворобу за наведеними критеріями (див. вище).

   Хвороби (одна на вибір): малярія, кандидоз, теніоз, аскаридоз, лямбліоз, оніхомікоз 

6. Складіть  перелік  профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним.

7. У висновку узагальніть рекомендації щодо профілактики неінфекційних та інфекційних хвороб і порушень. Поясніть подібність багатьох рекомендацій.


Уроки 23 листопада 2023 р.
Тема "Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини"
1 - перегляньте презентацію
2 - пройдіть тестування

Тема "Імунна система людини, особливості її функціонування. Імунокорекція. Імунотерапія"
1 - прочитайте параграф 21
2 - перегляньте навчальне відео
3 - перегляньте презентацію
Імунна система людини
https://drive.google.com/file/d/1lYmUJDYR6GlSEipthZ0KjjF6TFoqchko/view
4 - виконайте завдання:
Дайте письмові відповіді на питання:
1. Що таке імунна система?
2. Назвіть центральні й периферичні органи імунної системи?
3. Що таке імунна відповідь?
4 Які є види імунітету?
5. Що таке антигени?
6. Що таке антитіла?



Уроки 17 листопада 2023 р.
Тема: "Негативний вплив на здоров'я людини алкоголю, куріння, наркотиків""Вплив стресових факторів на організм людини "
1 - Завдання:
1- перегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграф 19 підручника
3 - виконайте один STEM-проєкт (на вибір):

І - «Дослідники алкоголю»

Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):

1. Ембріону

2. Споживача

3. Лікаря

4. Хіміка

5. Педагога

6. Продавця

7. Економіки країни

8. Створити антирекламу

ІІ  – «Дослідники тютюну»

Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):

1. Ембріону

2. Споживача

3. Лікаря

4. Хіміка

5. Педагога

6. Продавця

7. Економіки країни

8. Створити антирекламу

ІІІ  – «Дослідники наркотиків»  

Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):

1. Ембріону

2. Споживача

3. Лікаря

4. Хіміка

5. Педагога

6. Продавця

7. Економіки країни

8. Створити антирекламу

відеоматеріали

https://www.youtube.com/watch?v=JzpWbtMsfvE

2 - Завдання:
1- перегляньте відеоматеріал та презентацію
2 - прочитайте параграф 20 підручника
3 - дайте письмову відповідь на питання:
1) Якими є негативні наслідки стресу?
2) Як зменшити негативний вплив стресу на організм?
відеоматеріал


Уроки 10 листопада 2023 р.
Тема «Біологічні основи здорового способу життя»
«Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя»,
«Безпека і статева культура»

1 - перегляньте відеоматеріали
2 - перегляньте презентації

3 - прочитайте параграфи 17, 18 підручника та ознайомтесь з теоретичним матеріалом
4 - виконайте завдання та надішліть мені для перевірки
1) Створіть ментальну мапу «Здоровий спосіб життя»
Приклади ментальних мап за посиланням
2) міні-проєкт «Опис одного захворювання, що передається статевим шляхом» (презентація, таблиці, тези та ін.)

відеоматеріали
14 фактів про здоров’я людини та стимул до здорового способу життя
https://www.youtube.com/watch?v=v94JGKKdvkY
Складові здорового способу життя
Уроки 27 жовтня 2023 р.
Тема: Практична робота №1 "Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування". 
Залік з теми "Адаптації"
1 - Виконайте практичну роботу № 1
"Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування"
2 - повторіть параграфи 1-15, пройдіть залікове тестування

Уроки 20 жовтня 2023 р.
Тема: Організм як середовище мешкання. Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації.
1 - перегляньте відеоуроки
Організм як середовище мешкання
Адаптивні біологічні ритми
2 - прочитайте параграфи 13, 14, 15, опрацюйте презентації
Організм як середовище мешкання
Адаптивні біологічні ритми
3 - пройдіть тестування
Організм як середовище мешкання
Адаптивні біологічні ритми


Уроки 13 жовтня 2023 р.
Тема: Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію.
Симбіоз та його форми
1 - перегляньте відеоматеріали
Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію
Симбіоз та його форми
2 - прочитайте параграфи 11, 12,
опрацюйте презентації
Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію
Симбіоз та його форми
3 - виконайте завдання: дайте письмові відповіді на питання 1, 2, 3, 5 зі с. 41
4 - пройдіть тестування ("Симбіоз")

Уроки 6 жовтня 2023 р.
Тема: Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання.
Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду
1 - перегляньте відеоматеріали
Життєві форми тварин
Життєві форми рослин
Екологічна ніша
2 - прочитайте параграфи 9, 10, перегляньте презентації
Життєві форми
Екологічна ніша
3 - виконайте завдання: дайте письмові відповіді на питання 1, 3, 4, 5 с. 35 (надішліть на перевірку)
4 пройдіть тестування 

Уроки 29 вересня 2023 р.
(асинхронний урок)
Тема: Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Способи терморегуляції організмів
1 - перегляньте відеоматеріали
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації
Способи терморегуляції організмів
2 - прочитайте параграфи 7, 8, опрацюйте презентації
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації
Способи терморегуляції організмів
3 - пройдіть тестування до наступного урока

Уроки 22 вересня 2023 р.
Тема: Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Поняття про адаптивну радіацію. Основні середовища існування та адаптації до них організмів.
1 - перегляньте відеоматеріали
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види
Основні середовища існування та адаптації до них організмів
2 - прочитайте параграфи 4, 5, 6, опрацюйте презентації
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види
Основні середовища існування та адаптації до них організмів
3- виконайте завдання (надішліть на перевірку)

Завдання для самоконтролю

1. Що таке екологічна пластичність?

2. Наведіть приклад екологічно пластичних і непластичних видів.

3. Що таке адаптивний потенціал?

4. Який адаптивний потенціал у екологічно пластичних й непластичних видів?

5. Що таке адаптивна радіація?

6. Які види є вихідними в процесах адаптивної радіації?

7. Що характеризує екологічну пластичність виду?

8. Що визначає екологічну пластичність виду?

9. Яке значення адаптивної радіації?

4 - пройдіть тестування до наступного уроку 

11-А клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6570937

11-Б клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2833668


Уроки 15 вересня 2023 р.
Тема: Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Стратегії адаптацій організмів

1. Перегляньте відеоматеріали
Поняття про преадаптацію та постадаптацію
Стратегії адаптацій організмів
2. Прочитайте параграф 3, опрацюйте презентації
Поняття про преадаптацію та постадаптацію
Стратегії адаптацій організмів
3. Дайте письмові відповіді на питання 1-4 с.13
4. Пройдіть тестування


Уроки 8 вересня 2023 р.
Тема: АДАПТАЦІЇ
Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища існування. Загальні закономірності формування адаптацій. Властивості адаптацій

1 - перегляньте відеоматеріал
2 - прочитайте параграфи 1, 2 підручника, опрацюйте презентації
3 - виконайте завдання
1) Запишіть по 3 приклади структурних адаптацій, фізіологічних адаптацій та етологічних адаптацій.
2) Запишіть по 3 приклади онтогенетичних і філогенетичних адаптацій.

3) Пройдіть тестування за посиланням




__________________________________

Уроки 29 квітня 2023 р.
Залік з теми "Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології"
1 - повторіть матеріали теми за параграфами 44-51
2 - пройдіть залікове тестування 

Уроки 22 квітня 2023 р.
Тема: Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації

1 - перегляньте відеоурок
а також
2 - прочитайте параграф 51, опрацюйте презентацію
3 - виконайте завдання
4 - знайдіть факти про використання людством біологічної зброї.

Уроки 15 квітня 2023 р.
Тема: Біоетичні проблеми сучасної медицини. Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології
1 - перегляньте відео

2 - прочитайте параграф 50, перегляньте презентацію https://drive.google.com/file/d/1BKd359Hoe1xiLBVa20E6PJaYwd01dKoU/view?usp=sharing
3 - пройдіть тестування
4 - Проєкт (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)
Теми проєктів
- Клонування організмів.
- Нанотехнології в біології.
- Трансгенні організми: за і проти.


10-16 квітня - тиждень природничих наук в нашому закладі.

Завдання:
До Дня довкілля (15 квітня) та Дня Землі (22 квітня) прошу долучитись до акції "Зробимо нашу планету чистішою!"
Надсилайте фотографії про: трудові заходи з насадження дерев, кущів, квітів, впорядкування територій біля власних будинків, навчальних закладів, в парках, скверах, на вулицях міст і сіл тощо; просвітницькі природоохоронні заходи по збереженню первоцвітів, дикорослих лікарських рослин тощо (На фото мають бути зображення учнів нашої школи, що висаджують дерева, прибирають сміття на вулиці, сортують сміття, виготовляють листівки з закликами зберігати первоцвіти та фото самих листівок. Від кожного учня кількість фото необмежена!).

Уроки 8 квітня 2023 р.
Тема: Вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин. Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції
1 - перегляньте відеоматеріали
Центри різноманітності та походження культурних рослин
2 - прочитайте параграфи 47, 48, 49 перегляньте презентації
"Вчення Вавілова"
3 - пройдіть тестування "Генна і клітинна інженерія"
4 - дайте письмову відповідь на питання
1) Які біоетичні проблеми спричинили сучасні технології?
2) Вкажіть переваги і недоліки використання ГМО-продуктів.

Уроки 25 березня 2023 р.
Тема: Методи селекції. Явище гетерозису
1 - перегляньте відеоматеріали
Методи селекції
Явище гетерозису
2 - прочитайте параграфи 45, 46, опрацюйте презентації
Методи селекції
Явище гетерозису
3 - пройдіть тестування

Уроки 18 березня 2023 р.
Асинхронний урок
Контрольна робота з теми "Сталий розвиток та раціональне природокористування"
Повторіть матеріали теми за параграфами 34-43, пройдіть контрольне тестування

Синхронний урок
Тема: Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології
Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів.
1 - перегляньте відеоматеріал
2 - прочитайте параграф 44, опрацюйте презентацію "Завдання селекції, учені-селекціонери"
3 - виконайте завдання (надішліть на перевірку):
1) письмово дайте відповіді на запитання:
- Що таке селекція?
- Які її завдання та предмет досліджень?
- Поясніть значення понять «сорт», «порода», «штам».

2) заповніть таблицю "Учені-селекціонери"

Уроки 11 березня 2023 р.
Тема: Поняття про екологічне мислення.
Практична робота №3 Оцінка екологічного стану свого регіону
1 - перегляньте відеоурок


2 - прочитайте параграф 43, також перегляньте презентацію  "Екологічне мислення"
3 - виконайте практичну роботу № 3, надішліть її на перевірку




Уроки 04 березня 2023 р.
(домашнє завдання на 11 березня)
Тема: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
1 - перегляньте відеоуроки


2 - прочитайте параграфи 41, 42, перегляньте презентації "Екологічна політика в Україні""Червона та Зелена книга""Концепція сталого розвитку"
3 - виконайте одне завдання на вибір:
1) Створіть рекламний банер з будь-якої проблеми охорони природи (малюнок або виконаний на компьютері).
2) Створіть електронну презентацію "Природоохоронні території України" або "Рослини та тварини, що занесені до Червоної книги України".
4 - пройдіть тестування "Екологічна політика в Україні. Червона книга. Концепція сталого розвитку"

Уроки 25 лютого 2023 р.
(домашнє завдання на 4 березня)

Тема:  Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів.

1 - перегляньте навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=4NYO1P7hQ6k

2 - прочитайте параграф 39, опрацюйте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1fJpEcM8owqDpO526-DlQCpzH-kG4jZBU/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - дайте письмову відповідь на питання

1. Які речовини потрапляють у ґрунти в результаті діяльності людини? 

2. Які існують основні джерела забруднень ґрунтів? 

3. Що може бути джерелами фізичного забруднення ґрунтів? 

4.  Що  слід робити  для  охорони  ґрунтів?

Тема: Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.

1 - перегляньте навчальне відео

https://www.youtube.com/watch?v=2YdJq63qFP0

2 - прочитайте параграф 40, опрацюйте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1Pi4vn6KL2rXb-6fYpQPugHwU0OxrwYaW/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - пройдіть тестування "Антропічний вплив людини"

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3186990


Уроки 18 лютого 2023 р.
Тема: Антропічний вплив на атмосферу. Антропічний вплив на гідросферу
3 - виконайте завдання - дайте письмові відповіді на питання:
1. Що таке забруднення гідросфери?
2. Наведіть приклади забруднень Світового океану.
3. Назвіть основні екологічні проблеми гідросфери.
4. Що таке цвітіння води?
5. Що таке якість природних вод?
6. Назвіть причини порушення якості природних вод.
7. Що визначає особливості забруднення гідросфери?
8. Які наслідки забруднення гідросфери?
9. Які причини порушення якості природної води та заходи охорони водойм?
10. Висловіть судження щодо наслідків забруднення гідросфери для живих організмів і людини зокрема.
4 -пройдіть тестування

Уроки 11 лютого 2023 р.
Тема 8 Сталий розвиток та раціональне природокористування
Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні. Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини.
1 - перегляньте відеоматеріали
Сталий розвиток та раціональне природокористування
Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини
2 - прочитайте параграфи 34, 35, 36, опрацюйте презентації
Сталий розвиток та раціональне природокористування
Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини
3 - дайте письмові відповіді на питання

1. Що таке інвайронментологія?

 2. Що таке довкілля?

 3. Назвіть основні глобальні екологічні проблеми.

 4. Що таке глобальні екологічні проблеми?

 5. Назвіть основні забруднювачі довкілля в Україні.

 6. Наведіть приклад найактуальніших екологічних проблем України.

4 - пройдіть тестування "Види забруденння"

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6583743


Уроки 04 лютого 2023 р.
Тема: Узагальнення та систематизація знань, залік з теми "Екологія"
1 - повторіть матеріали теми за параграфами 24-33.
2 - пройдіть залікове тестування

Уроки 28 січня 2023 р.

Навчальний проєкт №2
Тема: Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних).

Мета: ознайомитись і дослідити особливості структури місцевої екосистеми степу.

Завдання:

1. Вкажіть особливості структури екосистеми степу:

- Абіотична частина _______________________________

- Біотична частина ________________________________

Компоненти

Видовий склад

Продуценти

 

Консументи

 

Редуценти

 

2. Складіть декілька ланцюгів живлення в екосистемі степу.

3. Складіть схему трофічної сітки в екосистемі степу.

4. Підсумок (відповідно до мети роботи).

 Довідкові матеріали:

Посухостійкі рослини степу: житняк, тонконіг, будяк, пижмо, типчак, полин, ковила, миколайчики, перекотиполе.

Серед тварин у степу поширені степовий заєць, бабак, ховрах, лисиця-корсак, тхір, тушканчик, кріт, землерийка, сліпак, різні види мишей, степовий орел, жайворонок, перепілка, степова гадюка, прудка ящірка і багато комах.


 

Уроки 21 січня 2023 р.
Тема: Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи
1 - прочитайте параграфи 32, 33, опрацюйте презентації
Біогеохімічні цикли
Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу
2 - виконайте завдання:
1) працюючи з презентацією Біогеохімічні цикли, заповніть таблицю, надішліть на перевірку

2) дайте письмові відповіді на питання після параграфа 33, надішліть на перевірку.
1. Хто запропонував поняття ноосфери?
2. Що таке ноосфера?
3. Навіщо потрібно знати екологічні закономірності?
4. Як люди використовують екологічні закономірності?
5*. Які ознаки глобальної екологічної кризи ви можете спостерігати навколо себе?
6*. Що треба робити для вирішення екологічних проблем у вашій місцевості? Відповідь обґрунтуйте.


Уроки 14 січня 2023 р.
Тема: Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. Біосфера як глобальна екосистема,
її структура та межі.

1 - перегляньте відеоматеріали
Агроценози
Біосфера

2 - прочитайте параграфи 31, 32 підручника, перегляньте презентації
3 - пройдіть тестування "Агроценози, біосфера"
4 - заповніть таблицю
"Порівняння агроценозів і природніх біоценозів (екосистем)"
Уроки 24 грудня 2022 р.
Тема: Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій.

1 - перегляньте відеоматеріали
Взаємодії організмів в екосистемах. Ланцюги живленняСтабільність екосистем та причини її порушення. Сукцесії
2 - перегляньте презентацію "Екосистеми. Сукцесії"
3 - прочитайте параграф 29, 30 підручника
4 - пройдіть тестування

Урок 17 грудня 2022 р. - Асинхронний
Екологічні чинники та їхня класифікація. Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання.

Перегляньте навчальне відео
Прочитайте параграфи 25, 26, дайте письмові відповіді на питання:
1. Що таке екологічні чинники?
2. На які групи їх поділяють?
3. Які чинники є абіотичними?
4. Які чинники є біотичними? Чим різняться між собою внутрішньовидові й міжвидові біотичні чинники?
5. Які чинники є антропогенними?
6. Які чинники називають обмежувальними?
7. Які способи реагування на дію чинників середовища існують в угруповань організмів?
8. Які чинники можуть бути обмежувальними для трав’янистих рослин в умовах мішаного лісу?
9. с. 97 - 8*. Розгляньте живі організми, зображені на мал. 25.4. Для кожного з них визначте, які екологічні біотичні та абіотичні чинники впливають на нього. Поясніть, як можуть впливати антропогенні чинники на організми, які зображені на цьому малюнку.

Урок 17 грудня 2022 р. - Синхронний
Тема: Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристики популяцій. Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах
1 - прочитайте параграфи 27, 28 підручника
2 - перегляньте відео
3 - перегляньте презентацію "Популяції"
4 - пройдіть тестування

Уроки 10 грудня 2022 р
Тема "Екологія"
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони
1 - прочитайте параграф 24 підручника
3 - пройдіть тестування

Уроки 3 грудня 2022 р.
Тема: Навчальний проєкт №1 "Особиста програма зміцнення здоров’я".
Залік з теми "Біологічні основи здорового способу життя"
1 - виконайте навчальний проєкт "Особиста програма зміцнення здоров’я"
2 - повторіть матеріали теми за параграфами 17-23, пройдіть залікове тестування

Навчальний проєкт № 1

Тема: Особиста програма зміцнення здоров’я

Мета: сформувати вміння складати особисту програму зміцнення здоров’я; розвивати вміння застосовувати різні джерела та засоби отримання інформації з критичним оцінюванням її якості та достовірності.

 Оформлення проєкту:

1. Назва проекту

2. Актуальність (чому?)

3. Мета (навіщо?)

4. Завдання (що?)

5. Матеріали  проєкту

6. Очікувані результати (що отримаю?)

7. Ресурсне забезпечення.

Приблизний план та зміст пункту 5 (кожний потрібно пояснити):

1. Здорове харчування:

2. Ні – шкідливим звичкам:

3. Рухова активність

Займатися спортом, робити ранкову зарядку, підтримувати масу тіла у межах ІМТ (індекс маси тіла) від 20 до 25.

      ІМТ = маса тіла (кг)       

                 (зріст м)²

4. Здоровий сон

5.  Режим занять

6. Здоровий відпочинок (хобі, музика, друзі)


Уроки 26 листопада 2022 р.
Тема: Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом.
Практична робота №2 "Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань"
1 - перегляньте відеоурок
Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом
2 - прочитайте параграфи 22, 23,
опрацюйте презентацію "Профілактика захворювань"
3 - виконайте практичну роботу № 2
(надішліть на перевірку)

Практична робота №2

Тема: Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань

Мета:
- навчитися визначати причини розвитку неінфекційних хвороб і шляхи передачі
інфекційних захворювань;
- узагальнити знання про заходи профілактики різних типів захворювань;
- на прикладі обраних неінфекційного, інфекційного та інвазійного захворювань
розробити комплекс рекомендацій щодо їхньої профілактики.

Хід роботи

1. Схарактеризуйте  обране неінфекційне захворювання за критеріями:

- назва хвороби,
- орган або система органів, де є порушення
- симптоми
- фактори, що сприяли виникненню

     Хвороби (одна на вибір): остеохондроз, гіпертонія, хронічний бронхіт, гастрит, панкреатит, сечокам’яна хвороба, зоб, простатит, інфаркт, інсульт.

2. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не захворіти на нього.

3. Схарактеризуйте обрану інфекційну хворобу за наведеними критеріями

Назва
Збудник
Заражений орган
Симптоми
Шляхи зараження
Тип захворювання (сапронозні, зоонозні, антропонозні інфекції)

    Хвороби (одна на вибір): туберкульоз, сальмонельоз, коклюш, кір, дифтерія, ангіна, правець, сказ, токсоплазмоз, краснуха.

4. Складіть  перелік  профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним та посилити імунний захист.

5. Схарактеризуйте обрану інвазійну хворобу за наведеними критеріями (див. вище).

   Хвороби (одна на вибір): малярія, кандидоз, теніоз, аскаридоз, лямбліоз, оніхомікоз 

6. Складіть  перелік  профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним.

7. У висновку узагальніть рекомендації щодо профілактики неінфекційних та інфекційних хвороб і порушень. Поясніть подібність багатьох рекомендацій.


Уроки 19 листопада 2022 р.
Тема "Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини"
1 - перегляньте презентацію
2 - пройдіть тестування
Тема "Імунна система людини, особливості її функціонування. Імунокорекція. Імунотерапія"
1 - прочитайте параграф 21
2 - перегляньте навчальне відео
3 - перегляньте презентацію
Імунна система людини
https://drive.google.com/file/d/1lYmUJDYR6GlSEipthZ0KjjF6TFoqchko/view
4 - виконайте завдання:
Дайте письмові відповіді на питання:

1. Що таке імунна система?
2. Назвіть центральні й периферичні органи імунної системи?
3. Що таке імунна відповідь?
4 Які є види імунітету?
5. Що таке антигени?
6. Що таке антитіла?
7. Які особливості організації імунної системи людини?
8. Які особливості функціонування імунної системи людини?
9. Які механізми взаємодії комплексу антиген -антитіло?
10. Поясніть, як утворюються в організмі людини антитіла.
11. Що таке імунокорекція?

Уроки 12 листопада 2022 р.
Тема: "Негативний вплив на здоров'я людини алкоголю, куріння, наркотиків"
"Вплив стресових факторів на організм людини "
1 - Завдання:
1- перегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграф 19 підручника
3 - виконайте один  STEM-проєкт (на вибір):

І - «Дослідники алкоголю»

Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):

1. Ембріону

2. Споживача

3. Лікаря

4. Хіміка

5. Педагога

6. Продавця

7. Економіки країни

8. Створити антирекламу

ІІ  – «Дослідники тютюну»

Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):

1. Ембріону

2. Споживача

3. Лікаря

4. Хіміка

5. Педагога

6. Продавця

7. Економіки країни

8. Створити антирекламу

ІІІ  – «Дослідники наркотиків»  

Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):

1. Ембріону

2. Споживача

3. Лікаря

4. Хіміка

5. Педагога

6. Продавця

7. Економіки країни

8. Створити антирекламу

відеоматеріали

https://www.youtube.com/watch?v=JzpWbtMsfvE

2 - Завдання:
1- перегляньте відеоматеріал та презентацію
2 - прочитайте параграф 20 підручника
3 - дайте письмову відповідь на питання:
1) Якими є негативні наслідки стресу?
2) Як зменшити негативний вплив стресу на організм?
відеоматеріал

Уроки 05 листопада 2022 р.


Тема «Біологічні основи здорового способу життя»
 «Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя», 
«Безпека і статева культура»
1 - перегляньте відеоматеріали
2 - перегляньте презентації

Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя

Безпека і статева культура

3 - прочитайте параграфи 17, 18 підручника та ознайомтесь з теоретичним матеріалом 

Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя 

Безпека і статева культура

4 - виконайте завдання та надішліть мені для перевірки
1) Створіть ментальну мапу «Здоровий спосіб життя»
Приклади ментальних мап за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1WHlPjIDQuq9Q4PcrKdeXL5JDmAsZJVs9/view?usp=sharing

2) міні-проєкт «Опис одного захворювання, що передається статевим шляхом» (презентація, таблиці, тези та ін.)

відеоматеріали

14 фактів про здоров’я людини та стимул до здорового способу життя
https://www.youtube.com/watch?v=v94JGKKdvkY
Складові здорового способу життя

Уроки 22 жовтня 2022 р.

1 - Виконайте практичну роботу № 1
 "Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування"
2 - пройдіть залікове тестування







Уроки 15 жовтня 2022 р.
Тема: Організм як середовище мешкання. Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації.
1 - перегляньте відеоуроки
Організм як середовище мешкання
Адаптивні біологічні ритми
2 - прочитайте параграфи 13, 14, 15, опрацюйте презентації
Організм як середовище мешкання
Адаптивні біологічні ритми
3 - пройдіть тестування
Організм як середовище мешкання
Адаптивні біологічні ритми

Уроки 8 жовтня 2022 р.
Тема: Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію.
Симбіоз та його форми
1 - перегляньте відеоматеріали
Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію
Симбіоз та його форми
2 - прочитайте параграфи 11, 12,
опрацюйте презентації
Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію
Симбіоз та його форми
3 - виконайте завдання: дайте письмові відповіді на питання 1, 2, 3, 5 зі с. 41
4 - пройдіть тестування ("Симбіоз")

Уроки 1 жовтня 2022 р.
Тема: Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання.
Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду 
1 - перегляньте відеоматеріали
Життєві форми тварин
Життєві форми рослин
Екологічна ніша
2 - прочитайте параграфи 9, 10, перегляньте презентації
Життєві форми
Екологічна ніша
3 - виконайте завдання: дайте письмові відповіді на питання 1, 3, 4, 5 с. 35 (надішліть на перевірку)
4 - пройдіть тестування 

Уроки 24 вересня 2022 р.
Тема: Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Способи терморегуляції організмів
1 - перегляньте відеоматеріали
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації
Способи терморегуляції організмів
2 - прочитайте параграфи 7, 8, опрацюйте презентації
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації
Способи терморегуляції організмів
3 - пройдіть тестування до наступного урока
4 - дайте письмові відповіді на питання 2,3,4,5 на с. 33 (надішліть на перевірку)

Уроки 17 вересня 2022 р.
Тема: Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Поняття про адаптивну радіацію. Основні середовища існування та адаптації до них організмів.
1 - перегляньте відеоматеріали
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види
Основні середовища існування та адаптації до них організмів
2 - прочитайте параграфи 4, 5, 6, опрацюйте презентації
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види
Основні середовища існування та адаптації до них організмів
3- виконайте завдання (надішліть на перевірку)

Завдання для самоконтролю

1. Що таке екологічна пластичність?

2. Наведіть приклад екологічно пластичних і непластичних видів.

3. Що таке адаптивний потенціал?

4. Який адаптивний потенціал у екологічно пластичних й непластичних видів?

5. Що таке адаптивна радіація?

6. Які види є вихідними в процесах адаптивної радіації?

7. Що характеризує екологічну пластичність виду?

8. Що визначає екологічну пластичність виду?

9. Яке значення адаптивної радіації?

4 - пройдіть тестування до наступного уроку 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1811952


Уроки 10 вересня 2022 р.
Тема: Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Стратегії адаптацій організмів
1. Перегляньте відеоматеріали
Поняття про преадаптацію та постадаптацію
Стратегії адаптацій організмів
2. Прочитайте параграф 3, опрацюйте презентації
Поняття про преадаптацію та постадаптацію
Стратегії адаптацій організмів
3. Дайте письмові відповіді на питання 1-4 с.13
4. Пройдіть тестування


Уроки 3 вересня 2022 р.
Тема: АДАПТАЦІЇ
Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища існування. Загальні закономірності формування адаптацій. Властивості адаптацій
1 - перегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграфи 1, 2 підручника, опрацюйте презентації
3 - виконайте завдання
1)   Запишіть по 3 приклади структурних адаптацій, фізіологічних адаптацій та етологічних адаптацій.
2) Запишіть по 3 приклади онтогенетичних і філогенетичних адаптацій.
3)  Дайте письмову відповідь на питання 3, 4 (с. 11).
4) Пройдіть тестування за посиланням
(тест активний до 10 вересня 2022 р. 22.00)





_________________________________________
Уроки 16-21 травня 2022 р.
Тема: Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації.
1 - перегляньте відеоурок
а також
2 - прочитайте параграф 51, опрацюйте презентацію
3 - виконайте завдання
4 - повторіть матеріали параграфів 44-51, пройдіть залікове тестування
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6641722

Уроки 9-14 травня 2022 р.
Тема: Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології.
1 - перегляньте відео
2 - прочитайте параграф 50, перегляньте презентацію https://drive.google.com/file/d/1BKd359Hoe1xiLBVa20E6PJaYwd01dKoU/view?usp=sharing
3 - пройдіть тестування

Уроки 2-8 травня 2022 р.
Тема: Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції. Генна інженерія людини: досягнення та ризики.
1 - перегляньте відеоматеріали
Генна і клітинна інженерія
або

2 - прочитайте параграфи 48, 49, перегляньте презентацію "Генна і клітинна інженерія"
3 - пройдіть тестування

4 - дайте письмову відповідь на питання
- Які біоетичні проблеми спричинили сучасні технології?
- Вкажіть переваги і недоліки використання ГМО-продуктів.

Уроки 25-30 квітня 2022 р.
Тема: Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології
Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів.
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів.
1 - перегляньте відеоматеріал


2 - прочитайте параграфи 44, 45, перегляньте презентації "Завдання селекції, учені-селекціонери" та "Методи селекції"
3 - заповніть таблицю "Учені-селекціонери"
Явище гетерозису та його генетичні основи. Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості.
1 - перегляньте відеоматеріали


2 - прочитайте параграфи 46, 47, перегляньте презентації "Гетерозис" та "Вчення Вавілова"
3 - пройдіть тестування
______________________________________
Уроки 18-23 квітня 2022 р.
Тема:  Поняття про екологічне мислення. 
Практична робота №3 Оцінка екологічного стану свого регіону
Залік з теми "Сталий розвиток і раціональне природокористування"
1 - перегляньте відеоурок



2 - прочитайте параграф 43, також перегляньте презентації "Природокористування в контексті сталого розвитку" та "Екологічне мислення"
3 - виконайте практичну роботу № 3, надішліть її на перевірку



4 - повторіть матеріали теми за параграфами 34-43 та пройдіть залікове тестування 


Уроки 11-16 квітня 2022 р.
Тема: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
1 - перегляньте відеоуроки


2 - прочитайте параграфи 41, 42, перегляньте презентації "Екологічна політика в Україні""Червона та Зелена книга""Концепція сталого розвитку"
3 - виконайте одне завдання на вибір:
1) Створіть рекламний банер з будь-якої проблеми охорони природи (малюнок або виконаний на компьютері).
2) Створіть електронну презентацію "Природоохоронні території України" або "Рослини та тварини, що занесені до Червоної книги України".
4 - пройдіть тестування "Екологічна політика в Україні. Червона книга. Концепція сталого розвитку"

Уроки 04 - 09 квітня 2022 р.

Тема:  Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів.

1 - перегляньте навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=4NYO1P7hQ6k

2 - прочитайте параграф 39, опрацюйте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1fJpEcM8owqDpO526-DlQCpzH-kG4jZBU/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - дайте письмову відповідь на питання

1. Які речовини потрапляють у ґрунти в результаті діяльності людини? 

2. Які існують основні джерела забруднень ґрунтів? 

3. Що може бути джерелами фізичного забруднення ґрунтів? 

4.  Що  слід робити  для  охорони  ґрунтів?

Тема: Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.

1 - перегляньте навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=2YdJq63qFP0

2 - прочитайте параграф 40, опрацюйте презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1Pi4vn6KL2rXb-6fYpQPugHwU0OxrwYaW/edit?usp=sharing&ouid=114294880290792371687&rtpof=true&sd=true

3 - пройдіть тестування до 14 квітня

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2465347 


Уроки 28 березня - 02 квітня 2022 р.
Тема: Антропічний вплив на атмосферу. Антропічний вплив на гідросферу
1 - перегляньте відеоуроки
2 - прочитайте параграфи 37, 38, перегляньте презентації
3 - виконайте завдання - дайте письмові відповіді на питання:

1. Що таке забруднення гідросфери?
2. Наведіть приклади забруднень Світового океану.
3. Назвіть основні екологічні проблеми гідросфери.
4. Що таке цвітіння води?
5. Що таке якість природних вод?
6. Назвіть причини порушення якості природних вод.
 7. Що визначає особливості забруднення гідросфери?
8. Які наслідки забруднення гідросфери?
9. Які причини порушення якості природної води та заходи охорони водойм?
10. Висловіть судження щодо наслідків забруднення гідросфери для живих організмів і людини зокрема.

4 -пройдіть тестування до 8 квітня

Урок 12 лютого 2022 р.

Навчальний проєкт №2

Тема: Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних).

Мета: ознайомитись і дослідити особливості структури місцевої екосистеми степу.

Завдання:

1. Вкажіть особливості структури екосистеми степу:

- Абіотична частина ___________________________________

- Біотична частина _____________________________________

Компоненти

Видовий склад

Продуценти

 

Консументи

 

Редуценти

 

2. Складіть декілька ланцюгів живлення в екосистемі степу.

3. Складіть схему трофічної сітки в екосистемі степу.

4. Підсумок (відповідно до мети роботи).

 Довідкові матеріали:

Посухостійкі рослини степу: житняк, тонконіг, будяк, пижмо, типчак, полин, ковила, миколайчики, перекотиполе.

Серед тварин у степу поширені степовий заєць, бабак, ховрах, лисиця-корсак, тхір, тушканчик, кріт, землерийка, сліпак, різні види мишей, степовий орел, жайворонок, перепілка, степова гадюка, прудка ящірка і багато комах.


 

Уроки 7 лютого (11А) та 8 лютого (11Б)

Тема: Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи.

1 - прочитайте параграф 33

2 - перегляньте презентацію (в прикріпленому файлі)

3 - дайте письмові відповіді на питання після параграфа 33

1.  Хто  запропонував  поняття  ноосфери?  

2.  Що  таке  ноосфера?  

3.  Навіщо  потрібно  знати  екологічні  закономірності? 

4. Як люди використовують екологічні закономірності?

5*. Які ознаки глобальної екологічної кризи ви можете спостерігати 
навколо  себе?

6*.  Що  треба  робити  для  вирішення  екологічних  проблем  у  вашій 
місцевості? Відповідь обґрунтуйте.

7*. Як може ваша особиста діяльність вплинути  на  вирішення  глобальних  екологічних  проблем? 


Уроки 31 січня (11А) та 01 лютого (11Б)

Тема: Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.

1 - прочитайте параграф 32

2 - перегляньте презентацію Біосфера

3 - пройдіть тестування до 5 лютого https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9581274


Уроки 25 та 29 січня 2022 р.
Тема: Екологічні сукцесії. Агроценози.
1 - перегляньте відеоматеріали
- Екологічні сукцесії 
- Агроценози
2 - прочитайте параграфи 30, 31
3 - перегляньте презентації
4 - дайте письмові відповіді на запитання, що розміщено після параграфа 30
1. Чому може відбуватися зміна екосистем на певній території?
2. Що таке сукцесія?
3. Які бувають сукцесії?
4. Коли виникає первинна і вторинна сукцесії?
6. Які екосистеми можуть утворитися в результаті вторинних сукцесій у вашому регіоні? Обґрунтуйте свою точку зору.
5 - пройдіть тестування до 30.01
6 - заповніть таблицю 
"Порівняння агроценозів і природніх біоценозів (екосистем)"

Уроки 9-13 листопада 2021 р.
Тема: Біологічні основи здорового способу життя
Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя.
Безпека і статева культура.

1 - перегляньте відеоматеріали

2 - перегляньте презентації

Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя

Безпека і статева культура

3 - прочитайте параграфи 17, 18 підручника та ознайомтесь з теоретичним матеріалом 

Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя 

Безпека і статева культура

4 - виконайте завдання та надішліть мені для перевірки

1) Створіть ментальну мапу «Здоровий спосіб життя»

Приклади ментальних мап за посиланням 

https://drive.google.com/file/d/1WHlPjIDQuq9Q4PcrKdeXL5JDmAsZJVs9/view?usp=sharing

2) міні-проєкт «Опис одного захворювання, що передається статевим шляхом» (презентація, таблиці, тези та ін.)

відеоматеріали

14 фактів про здоров’я людини та стимул до здорового способу життя



як скласти ментальну мапу (карту)?


Уроки 2-6 листопада 2021 р.
Тема: Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. Фотоперіодизм та його адаптивне значення. Практична робота №1 Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування.
Залік з теми "Адаптації"
1 - перегляньте презентацію 
2 - виконайте практичну роботу № 1 
3 - повторіть параграфи 1-15 підручника та виконайте залікову роботу за посиланням
Завдання необхідно виконати до 8 листопада 23:00




Урок 02 жовтня 2021 р
Тема: Способи терморегуляції організмів. Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання.Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі.
1. Перегляньте відео
Способи терморегуляції

3. Прочитайте параграфи 8, 9, 10
4. Дайте письмову відповідь на питання № 6 після параграфа 8, на питання 1-4 після параграфа 9, на питання 1-2 після параграфа 10.
_________________________________________
Урок 8  травня 2021 р
онлайн-уроки в ЗУМ 
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації.
1 - перегляньте відеоматеріал

2 - прочитайте параграф 51, перегляньте презентацію "Біологічна небезпека"
3 - дайте письмову відповідь на питання після параграфа 51, надішліть на перевірку
1. Що таке біологічна небезпека, безпека, біологічний тероризм?
2. Збудники яких захворювань можуть використовуватися з метою біологічного тероризму?
3. Навіщо потрібен біологічний захист?
4. Які компоненти біологічного захисту існують у системі охорони здоров’я нашої країни?
5. Чому зниження рівня вакцинації населення суттєво збільшує біологічну небезпеку для регіону чи країни, де це відбувається?
4 - повторіть параграфи 44-51, підготуйтесь до заліку, що відбудеться 11 травня (онлайн-тестування)
Час виконання домашнього завдання - до 11 травня 2021 р.

Уроки 27 та 30 квітня 2021 р.
онлайн-уроки в ЗУМ у вівторок
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології.
1 - перегляньте відео

2 - прочитайте параграф 50, перегляньте презентацію https://drive.google.com/file/d/1BKd359Hoe1xiLBVa20E6PJaYwd01dKoU/view?usp=sharing
3 - пройдіть тестування
Код доступу 4632673
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Завдання необхідно виконати до 8 травня 22:00
Проєкт (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)
Теми проєктів
- Клонування організмів.
- Нанотехнології в біології.
- Трансгенні організми: за і проти.

Уроки 20 та 23 (24) квітня 2021 р.
онлайн-уроки в ЗУМ у вівторок
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції. Генна інженерія людини: досягнення та ризики.
1 - перегляньте відеоматеріали




2 - прочитайте параграфи 48, 49, перегляньте презентацію "Генна і клітинна інженерія"
3 - пройдіть тестування
Код доступу 5052305
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Завдання необхідно виконати до 27 квітня 22:00
4 - дайте письмову відповідь на питання
- Які біоетичні проблеми спричинили сучасні технології?
- Вкажіть переваги і недоліки використання ГМО-продуктів.
Проєкт (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)
Теми проєктів
- Клонування організмів.
- Нанотехнології в біології.
- Трансгенні організми: за і проти.

Уроки 13 та 16 (17) квітня 2021 р.
онлайн-уроки в ЗУМ у вівторок
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Явище гетерозису та його генетичні основи.Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості.
1 - перегляньте відеоматеріали


2 - прочитайте параграфи 46, 47, перегляньте презентації "Гетерозис" та "Вчення Вавілова"
3 - пройдіть тестування, відкривши посилання   join.naurok.ua 

Код доступу 3205737
або перейдіть за посиланням
Завдання необхідно виконати до 19 квітня 22:00


Проєкт (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)
Теми проєктів
- Клонування організмів.
- Нанотехнології в біології.
- Трансгенні організми: за і проти.

Уроки 6 та 9 (10) квітня 2021 р.
онлайн-уроки в ЗУМ у вівторок
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Залік "Сталий розвиток та раціональне природокористування"

Пройдіть тестування, відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 4052616

Тема: Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології
Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів.
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів.
1 - перегляньте відеоматеріал


2 - прочитайте параграфи 44, 45, перегляньте презентації "Завдання селекції, учені-селекціонери" та "Методи селекції"
3 - виконайте завдання (надішліть на перевірку):
1) заповніть таблицю "Учені-селекціонери"
2) випишіть методи селекції та стисло поясніть їх сутність. 


Уроки 30 березня та 2 (3) квітня 2021 р.
онлайн-уроки в ЗУМ у вівторок
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
Практична робота №3 Оцінка екологічного стану свого регіону
1 - перегляньте відеоматеріали



2 - прочитайте параграфи 42, 43, також перегляньте презентації "Природокористування в контексті сталого розвитку" та "Екологічне мислення"
3 - виконайте практичну роботу № 3, надішліть її на перевірку до 5 квітня 






Уроки 9 та 12 (13) березня 2021 р.
9 березня запрошую вас на онлайн-урок в ЗУМ
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
1 - перегляньте відеоуроки


3 - виконайте одне завдання на вибір:
1) Створіть рекламний банер з будь-якої проблеми охорони природи (малюнок або виконаний на компьютері).
2) Створіть електронну презентацію "Природоохоронні території України" або "Рослини та тварини, що занесені до Червоної книги України".
4 - пройдіть тестування "Екологічна політика в Україні. Червона книга. Концепція сталого розвитку", відкривши посилання join.naurok.ua

Код доступу 3084233
Завдання необхідно виконати до 15 березня 23:00

Урок 6 березня 2021 р
Тема: Антропічний вплив на біорізноманіття
1 - перегляньте відеоурок



2 - прочитайте параграф 40, дайте письмову відповідь на питання 8, с 149.
3 - повторіть параграфи 36-39, пройдіть тестування, відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 8963038
Завдання необхідно виконати до 10 березня 23:00

Урок 19 січня та 22 (23) січня
19 січня запрошую вас на онлайн-урок в ЗУМ
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. Біосфера як глобальна екосистема, 
її структура та межі.
1 - перегляньте відеоматеріали
Агроценози


Біосфера

2 - прочитайте параграфи 31, 32 підручника, перегляньте презентації
3 - пройдіть тестування, відкривши посилання 
Код доступу 1505893
Завдання необхідно виконати до 25 січня 22:00

________________________________________
Урок 12 січня та 15 (16) січня
Тема: Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій.
12 січня запрошую вас на онлайн-урок в ЗУМ
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Завдання для самостійного опрацювання
1 - перегляньте відеоматеріали


2 - перегляньте презентацію "Екосистеми. Сукцесії"
3 - прочитайте параграф 29, 30 підручника
4 - пройдіть тестування, відкривши посилання 
Код доступу 9870187
Завдання необхідно виконати до 18 січня 22:00

Урок 22 грудня 2020 р.
Тема: Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристики популяцій. Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах
1 - прочитайте параграфи 27, 28 підручника
2 - перегляньте відео


3 - перегляньте презентацію "Популяції"
4 - пройдіть тестування,  відкривши посилання
join.naurok.ua Код доступу 9719796
Завдання необхідно виконати до 11 січня 2021, 22:00 

Урок 19 грудня 2020 р.
Екологічні чинники та їхня класифікація. Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. 

Перегляньте навчальне відео


Прочитайте параграфи 25, 26, дайте письмові відповіді на питання:


1. Що таке екологічні чинники?
2. На які групи їх поділяють?
3. Які чинники є абіотичними?
4. Які чинники є біотичними? Чим різняться між собою внутрішньовидові й міжвидові біотичні чинники?
5. Які чинники є антропогенними?
6. Які чинники називають обмежувальними?
7. Які способи реагування на дію чинників середовища існують в угруповань організмів?
8. Які чинники можуть бути обмежувальними для трав’янистих рослин в умовах мішаного лісу?
9. с. 97 - 8*. Розгляньте живі організми, зображені на мал. 25.4. Для кожного з них визначте, які екологічні біотичні та абіотичні чинники впливають на нього. Поясніть, як можуть впливати антропогенні чинники на організми, які зображені на цьому малюнку.
Урок 15 грудня
Тема "Екологія"
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони
1 - прочитайте параграф 24 підручника
3 - пройдіть тестування, відкривши посилання 
Код доступу 3347390
Завдання необхідно виконати до 18 грудня 22:00

Залік з теми "Біологічні основи здорового способу життя"
Пройдіть тестування до 14 грудня 22:00, 
відкривши посилання
join.naurok.ua
Код доступу 5589483

Навчальний проєкт № 1

Тема: Особиста програма зміцнення здоров’я

Мета: сформувати вміння складати особисту програму зміцнення здоров’я; розвивати вміння застосовувати різні джерела та засоби отримання інформації з критичним оцінюванням її якості та достовірності.

 Оформлення проєкту:

1. Назва проекту

2. Актуальність (чому?)

3. Мета (навіщо?)

4. Завдання (що?)

5. Матеріали  проекту

6. Очікувані результати (що отримаю?)

7. Самооцінка проекту

8. Ресурсне забезпечення.

Приблизний план та зміст (кожний пункт потрібно пояснити):

1. Здорове харчування:

2. Ні – шкідливим звичкам:

3. Рухова активність

Займатися спортом, робити ранкову зарядку, підтримувати масу тіла у межах ІМТ (індекс маси тіла) від 20 до 25.

      ІМТ = маса тіла (кг)       

                 (зріст м)²

4. Здоровий сон

5.  Режим занять

6. Здоровий відпочинок (хобі, музика, друзі)


Практична робота №2
Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань
Мета:
- навчитися визначати причини розвитку неінфекційних хвороб і шляхи передачі інфекційних захворювань;
- узагальнити знання про заходи профілактики різних типів захворювань;
- на прикладі обраних неінфекційного, інфекційного та інвазійного захворювань розробити комплекс рекомендацій щодо їхньої профілактики.

Хід роботи

1. Схарактеризуйте обране неінфекційне захворювання за критеріями:
- назва хвороби,
- орган або система органів, де є порушення
- симптоми
- фактори, що сприяли виникненню
Хвороби: остеохондроз, гіпертонія, хронічний бронхіт, гастрит, панкреатит, сечокам’яна хвороба, цистит, зоб, простатит, рак шийки матки.
2. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не захворіти на нього.
3. Схарактеризуйте обрану інфекційну хворобу за наведеними критеріями:
Назва
Збудник
Заражений орган
Симптоми
Механізм зараження
Шляхи зараження
Тип захворювання (сапронозні, зоонозні, антропонозні інфекції)
Хвороби: туберкульоз, сальмонельоз, коклюш, кір, дифтерія, ангіна, правець, сказ, токсоплазмоз, краснуха.
4. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним та посилити імунний захист.
5. Схарактеризуйте обрану інвазійну хворобу за наведеними критеріями (див. вище).
Хвороби: малярія, кандидоз, теніоз, аскаридоз, лямбліоз, оніхомікоз
6. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним.
7. У висновку узагальніть рекомендації щодо профілактики неінфекційних та інфекційних хвороб і порушень. Поясніть подібність багатьох рекомендацій.

Завдання  28 листопада 2020 року
(строк виконання до 1 грудня)
Тема "Імунна система людини, особливості її функціонування. Імунокорекція. Імунотерапія"
1 - прочитайте параграф 21
2 - перегляньте навчальне відео
3 - перегляньте презентацію
4 - виконайте завдання:
Дайте письмові відповіді на питання:

1. Що таке імунна система?

2. Назвіть центральні й периферичні органи імунної системи?

3. Що таке імунна відповідь?

4 Які є види імунітету?

5. Що таке антигени?

6. Що таке антитіла?

7. Які особливості організації імунної системи людини?

8. Які особливості функціонування імунної системи людини?

9. Які механізми взаємодії комплексу антиген -антитіло?

10. Поясніть, як утворюються в організмі людини антитіла.

11. Що таке імунокорекція?


Завдання  20 (21) листопада 2020 року
(строк виконання до 24 листопада)
Тема "Вплив стресових факторів на організм людини "
Завдання:
1- перегляньте відеоматеріал та презентацію
2 - прочитайте параграф 20 підручника
3 - дайте письмову відповідь на питання:
1) Якими є негативні наслідки стресу?
2) Як зменшити негативний вплив стресу на організм?
відеоматеріал


Завдання  17 листопада 2020 року
Тема: "Негативний вплив на здоров"я людини алкоголю, куріння, наркотиків"
Завдання:
1- перегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграф 19 підручника
3 - виконайте один  STEM-проєкт (на вибір):

І - «Дослідники алкоголю»

Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):

1. Ембріону

2. Споживача

3. Лікаря

4. Хіміка

5. Педагога

6. Продавця

7. Економіки країни

8. Створити антирекламу

ІІ  – «Дослідники тютюну»

Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):

1. Ембріону

2. Споживача

3. Лікаря

4. Хіміка

5. Педагога

6. Продавця

7. Економіки країни

8. Створити антирекламу

ІІІ  – «Дослідники наркотиків»  

Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):

1. Ембріону

2. Споживача

3. Лікаря

4. Хіміка

5. Педагога

6. Продавця

7. Економіки країни

8. Створити антирекламу

відеоматеріали

https://www.youtube.com/watch?v=JzpWbtMsfvE





https://www.youtube.com/watch?v=qJ9LS1_k7B4






Завдання на 10-14 листопада 2020 року

Тема  «Біологічні основи здорового способу життя»

Урок «Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя.  Складові здорового способу життя», «Безпека і статева культура»

1 - перегляньте відеоматеріали

2 - перегляньте презентації

Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя

Безпека і статева культура

3 - прочитайте параграфи 17, 18 підручника та ознайомтесь з теоретичним матеріалом 

Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя 

Безпека і статева культура

4 - виконайте завдання та надішліть мені для перевірки

1) Створіть ментальну мапу «Здоровий спосіб життя»

Приклади ментальних мап за посиланням 

https://drive.google.com/file/d/1WHlPjIDQuq9Q4PcrKdeXL5JDmAsZJVs9/view?usp=sharing

2) міні-проєкт «Опис одного захворювання, що передається статевим шляхом» (презентація, таблиці, тези та ін.)

відеоматеріали

14 фактів про здоров’я людини та стимул до здорового способу життя



Що таке Здоровий Спосіб Життя?



як скласти ментальну мапу (карту)?


Завдання на 6 (7) листопада 2020 року

Завдання: виконайте залікову роботу з теми "Адаптації"
відкривши посилання join.naurok.ua 
 Код доступу 3094971
Завдання необхідно виконати до  10 листопада 23:00
час виконання обмежено 40 хв.
 
Завдання на 3 листопада 2020 року
Виконайте практичну роботу № 1 "Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування"








__________________________________________________________________________________

З метою узагальнення матеріалів курсу 10 класу, перегляньте презентації

1. Вступ. Тема: Біорізноманіття

2. Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії

3. Тема 3. Спадковість і мінливість

4. Тема 4. Репродукція і розвиток


Тема: Адаптації

Перегляньте презентації за посиланням  










 Перегляньте відеоматеріали




Способи терморегуляції організмів








Комментариев нет:

Отправить комментарий