Тема: Вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин. Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції
1 - перегляньте відеоматеріали
Центри різноманітності та походження культурних рослин
1) письмово дайте відповіді на запитання: - Що таке селекція? - Які її завдання та предмет досліджень? - Поясніть значення понять «сорт», «порода», «штам».
2) заповніть таблицю "Учені-селекціонери"
Уроки 22 березня 2024 р.
Тема: Поняття про екологічне мислення. Практична робота №3 Оцінка екологічного стану свого регіону
Тема: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
Тема: Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні. Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини.
1 - перегляньте відеоматеріали
Сталий розвиток та раціональне природокористування
Серед тварин у степу поширені степовий заєць, бабак, ховрах, лисиця-корсак, тхір, тушканчик, кріт, землерийка, сліпак, різні види мишей, степовий орел, жайворонок, перепілка, степова гадюка, прудка ящірка і багато комах.
Уроки 26 січня 2024 р.
Тема: Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи
1) працюючи з презентацією Біогеохімічні цикли, заповніть таблицю, надішліть на перевірку
2) дайте письмові відповіді на питання 1, 2, 5 після параграфа 33, надішліть на перевірку.
1. Хто запропонував поняття ноосфери?
2. Що таке ноосфера?
5*. Які ознаки глобальної екологічної кризи ви можете спостерігати навколо себе?
Уроки 19 січня 2024 р.
Тема: Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.
"Порівняння агроценозів і природніх біоценозів (екосистем)"
Уроки 12 січня 2024 р.
Тема: Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій.
1 - перегляньте відеоматеріали
Взаємодії організмів в екосистемах. Ланцюги живлення
Мета: сформувати вміння складати особисту програму зміцнення здоров’я;розвивати вміння застосовувати різні джерела та засоби отримання інформації з критичним оцінюванням її якості та достовірності.
Оформлення проєкту:
1. Назва проекту
2. Актуальність (чому?)
3. Мета (навіщо?)
4. Завдання (що?)
5. Матеріали проєкту
6. Очікувані результати (що отримаю?)
7. Ресурсне забезпечення.
Приблизний план та зміст пункту 5 (кожний потрібно пояснити):
1. Здорове харчування:
2. Ні – шкідливим звичкам:
3. Рухова активність
Займатися спортом, робити ранкову зарядку, підтримувати масу тіла у межах ІМТ (індекс маси тіла) від 20 до 25.
ІМТ = маса тіла (кг)
(зріст м)²
4. Здоровий сон
5. Режим занять
6. Здоровий відпочинок (хобі, музика, друзі)
Уроки 01 грудня 2023 р.
Тема: Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом.
Практична робота №2 "Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань"
1 - перегляньте відеоурок
Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом
Тема: Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань
Мета: - навчитися визначати причини розвитку неінфекційних хвороб і шляхи передачі інфекційних захворювань; - узагальнити знання про заходи профілактики різних типів захворювань; - на прикладі обраних неінфекційного, інфекційного та інвазійного захворювань розробити комплекс рекомендацій щодо їхньої профілактики.
Хід роботи
1. Схарактеризуйте обране неінфекційне захворювання за критеріями:
- назва хвороби, - орган або система органів, де є порушення - симптоми - фактори, що сприяли виникненню
Хвороби (одна на вибір): остеохондроз, гіпертонія, хронічний бронхіт, гастрит, панкреатит, сечокам’яна хвороба, зоб, простатит, інфаркт, інсульт.
2. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не захворіти на нього.
3. Схарактеризуйте обрану інфекційну хворобу за наведеними критеріями
Назва Збудник Заражений орган Симптоми Шляхи зараження Тип захворювання (сапронозні, зоонозні, антропонозні інфекції)
Хвороби (одна на вибір): туберкульоз, сальмонельоз, коклюш, кір, дифтерія, ангіна, правець, сказ, токсоплазмоз, краснуха.
4. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним та посилити імунний захист.
5. Схарактеризуйте обрану інвазійну хворобу за наведеними критеріями (див. вище).
Хвороби (одна на вибір): малярія, кандидоз, теніоз, аскаридоз, лямбліоз, оніхомікоз
6. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним.
7. У висновку узагальніть рекомендації щодо профілактики неінфекційних та інфекційних хвороб і порушень. Поясніть подібність багатьох рекомендацій.
Уроки 23 листопада 2023 р.
Тема "Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини"
https://drive.google.com/file/d/1lYmUJDYR6GlSEipthZ0KjjF6TFoqchko/view 4 - виконайте завдання: Дайте письмові відповіді на питання: 1. Що таке імунна система? 2. Назвіть центральні й периферичні органи імунної системи? 3. Що таке імунна відповідь? 4 Які є види імунітету? 5. Що таке антигени? 6. Що таке антитіла?
Уроки 17 листопада 2023 р.
Тема: "Негативний вплив на здоров'я людини алкоголю, куріння, наркотиків""Вплив стресових факторів на організм людини "
1 - Завдання:
1- перегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграф 19 підручника
3 - виконайте один STEM-проєкт (на вибір):
І - «Дослідники алкоголю»
Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):
1. Ембріону
2. Споживача
3. Лікаря
4. Хіміка
5. Педагога
6. Продавця
7. Економіки країни
8. Створити антирекламу
ІІ – «Дослідники тютюну»
Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):
1. Ембріону
2. Споживача
3. Лікаря
4. Хіміка
5. Педагога
6. Продавця
7. Економіки країни
8. Створити антирекламу
ІІІ – «Дослідники наркотиків»
Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):
Тема «Біологічні основи здорового способу життя» «Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя», «Безпека і статева культура»
Тема: Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Поняття про адаптивну радіацію. Основні середовища існування та адаптації до них організмів.
1 - перегляньте відеоматеріали
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види
Уроки 8 вересня 2023 р. Тема: АДАПТАЦІЇ Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища існування. Загальні закономірності формування адаптацій. Властивості адаптацій
Уроки 22 квітня 2023 р. Тема: Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації
4 - Проєкт (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)
Теми проєктів
- Клонування організмів.
- Нанотехнології в біології.
- Трансгенні організми: за і проти.
10-16 квітня - тиждень природничих наук в нашому закладі.
Завдання:
До Дня довкілля (15 квітня) та Дня Землі (22 квітня) прошу долучитись до акції "Зробимо нашу планету чистішою!"
Надсилайте фотографії про: трудові заходи з насадження дерев, кущів, квітів, впорядкування територій біля власних будинків, навчальних закладів, в парках, скверах, на вулицях міст і сіл тощо; просвітницькі природоохоронні заходи по збереженню первоцвітів, дикорослих лікарських рослин тощо (На фото мають бути зображення учнів нашої школи, що висаджують дерева, прибирають сміття на вулиці, сортують сміття, виготовляють листівки з закликами зберігати первоцвіти та фото самих листівок. Від кожного учня кількість фото необмежена!).
Уроки 8 квітня 2023 р.
Тема: Вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин. Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції
1 - перегляньте відеоматеріали
Центри різноманітності та походження культурних рослин
1) письмово дайте відповіді на запитання: - Що таке селекція? - Які її завдання та предмет досліджень? - Поясніть значення понять «сорт», «порода», «штам».
2) заповніть таблицю "Учені-селекціонери"
Уроки 11 березня 2023 р.
Тема: Поняття про екологічне мислення. Практична робота №3 Оцінка екологічного стану свого регіону
Тема: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
1. Які речовини потрапляють у ґрунти в результаті діяльності людини?
2. Які існують основні джерела забруднень ґрунтів?
3. Що може бути джерелами фізичного забруднення ґрунтів?
4. Що слід робити для охорони ґрунтів?
Тема: Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.
Тема 8 Сталий розвиток та раціональне природокористування Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні. Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини.
1 - перегляньте відеоматеріали
Сталий розвиток та раціональне природокористування
Серед тварин у степу поширені степовий заєць, бабак, ховрах, лисиця-корсак, тхір, тушканчик, кріт, землерийка, сліпак, різні види мишей, степовий орел, жайворонок, перепілка, степова гадюка, прудка ящірка і багато комах.
Уроки 21 січня 2023 р.
Тема: Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи
1) працюючи з презентацією Біогеохімічні цикли, заповніть таблицю, надішліть на перевірку
2) дайте письмові відповіді на питання після параграфа 33, надішліть на перевірку.
1. Хто запропонував поняття ноосфери?
2. Що таке ноосфера?
3. Навіщо потрібно знати екологічні закономірності?
4. Як люди використовують екологічні закономірності?
5*. Які ознаки глобальної екологічної кризи ви можете спостерігати навколо себе?
6*. Що треба робити для вирішення екологічних проблем у вашій місцевості? Відповідь обґрунтуйте.
Уроки 14 січня 2023 р.
Тема: Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.
"Порівняння агроценозів і природніх біоценозів (екосистем)"
Уроки 24 грудня 2022 р.
Тема: Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій.
1 - перегляньте відеоматеріали
Взаємодії організмів в екосистемах. Ланцюги живлення
Прочитайте параграфи 25, 26, дайте письмові відповіді на питання:
1. Що таке екологічні чинники?
2. На які групи їх поділяють?
3. Які чинники є абіотичними?
4. Які чинники є біотичними? Чим різняться між собою внутрішньовидові й міжвидові біотичні чинники?
5. Які чинники є антропогенними?
6. Які чинники називають обмежувальними?
7. Які способи реагування на дію чинників середовища існують в угруповань організмів?
8. Які чинники можуть бути обмежувальними для трав’янистих рослин в умовах мішаного лісу?
9. с. 97 - 8*. Розгляньте живі організми, зображені на мал. 25.4. Для кожного з них визначте, які екологічні біотичні та абіотичні чинники впливають на нього. Поясніть, як можуть впливати антропогенні чинники на організми, які зображені на цьому малюнку.
Урок 17 грудня 2022 р. - Синхронний
Тема: Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристики популяцій. Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах
Мета: сформувати вміння складати
особисту програму зміцнення здоров’я;розвивати вміння
застосовувати різні джерела та засоби отримання інформації з критичним
оцінюванням її якості та достовірності.
Оформлення
проєкту:
1. Назва
проекту
2. Актуальність
(чому?)
3. Мета
(навіщо?)
4. Завдання
(що?)
5. Матеріали проєкту
6. Очікувані
результати (що отримаю?)
7. Ресурсне
забезпечення.
Приблизний план
та зміст пункту 5 (кожний потрібно пояснити):
1. Здорове
харчування:
2. Ні –
шкідливим звичкам:
3. Рухова
активність
Займатися
спортом, робити ранкову зарядку, підтримувати масу тіла у межах ІМТ (індекс
маси тіла) від 20 до 25.
ІМТ = маса тіла (кг)
(зріст м)²
4. Здоровий
сон
5. Режим
занять
6. Здоровий
відпочинок (хобі, музика, друзі)
Уроки 26 листопада 2022 р.
Тема: Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом.
Практична робота №2 "Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань"
1 - перегляньте відеоурок
Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом
Тема: Розробка рекомендацій
щодо профілактики захворювань
Мета: - навчитися визначати причини розвитку неінфекційних хвороб і шляхи передачі інфекційних захворювань; - узагальнити знання про заходи профілактики різних типів захворювань; - на прикладі обраних неінфекційного, інфекційного та інвазійного захворювань розробити комплекс рекомендацій щодо їхньої профілактики.
Хід роботи
1.
Схарактеризуйте обране неінфекційне
захворювання за критеріями:
- назва хвороби, - орган або система органів, де є порушення - симптоми - фактори, що сприяли виникненню
Хвороби (одна на вибір): остеохондроз,
гіпертонія, хронічний бронхіт, гастрит, панкреатит, сечокам’яна хвороба, зоб,
простатит, інфаркт, інсульт.
2. Складіть перелік
профілактичних заходів, які допоможуть не захворіти на нього.
3. Схарактеризуйте
обрану інфекційну хворобу за наведеними критеріями
Назва Збудник Заражений орган Симптоми Шляхи зараження Тип захворювання (сапронозні, зоонозні, антропонозні інфекції)
Хвороби (одна на вибір): туберкульоз,
сальмонельоз, коклюш, кір, дифтерія, ангіна, правець, сказ, токсоплазмоз,
краснуха.
4. Складіть перелік
профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним та посилити
імунний захист.
5. Схарактеризуйте
обрану інвазійну хворобу за наведеними критеріями (див. вище).
Хвороби (одна на вибір):
малярія, кандидоз, теніоз, аскаридоз, лямбліоз, оніхомікоз
6. Складіть перелік
профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним.
7. У висновку
узагальніть рекомендації щодо
профілактики неінфекційних та інфекційних хвороб і порушень. Поясніть
подібність багатьох рекомендацій.
Уроки 19 листопада 2022 р.
Тема "Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини"
https://drive.google.com/file/d/1lYmUJDYR6GlSEipthZ0KjjF6TFoqchko/view 4 - виконайте завдання: Дайте письмові відповіді на питання: 1. Що таке імунна система? 2. Назвіть центральні й периферичні органи імунної системи? 3. Що таке імунна відповідь? 4 Які є види імунітету? 5. Що таке антигени? 6. Що таке антитіла? 7. Які особливості організації імунної системи людини? 8. Які особливості функціонування імунної системи людини? 9. Які механізми взаємодії комплексу антиген -антитіло? 10. Поясніть, як утворюються в організмі людини антитіла. 11. Що таке імунокорекція?
Уроки 12 листопада 2022 р.
Тема: "Негативний вплив на здоров'я людини алкоголю, куріння, наркотиків"
"Вплив стресових факторів на організм людини "
1 - Завдання:
1- перегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграф 19 підручника
3 - виконайте один STEM-проєкт (на вибір):
І - «Дослідники алкоголю»
Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):
1. Ембріону
2. Споживача
3. Лікаря
4. Хіміка
5. Педагога
6. Продавця
7. Економіки країни
8. Створити антирекламу
ІІ – «Дослідники тютюну»
Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):
1. Ембріону
2. Споживача
3. Лікаря
4. Хіміка
5. Педагога
6. Продавця
7. Економіки країни
8. Створити антирекламу
ІІІ – «Дослідники наркотиків»
Завдання: описати вказану речовину з точки зору (оберіть не менше 4 пунктів):
Тема «Біологічні основи здорового способу життя» «Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя»,
4 - дайтеписьмові відповіді на питання 2,3,4,5 на с. 33 (надішліть на перевірку)
Уроки 17 вересня 2022 р.
Тема: Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Поняття про адаптивну радіацію. Основні середовища існування та адаптації до них організмів.
1 - перегляньте відеоматеріали
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види
Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища існування. Загальні закономірності формування адаптацій. Властивості адаптацій
Явище гетерозису та його генетичні основи. Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості.
Тема: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
1. Які речовини потрапляють у ґрунти в результаті діяльності людини?
2. Які існують основні джерела забруднень ґрунтів?
3. Що може бути джерелами фізичного забруднення ґрунтів?
4. Що слід робити для охорони ґрунтів?
Тема: Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.
3 - виконайте завдання - дайте письмові відповіді на питання:
1. Що таке забруднення гідросфери?
2. Наведіть приклади забруднень Світового океану.
3. Назвіть основні екологічні проблеми гідросфери.
4. Що таке цвітіння води?
5. Що таке якість природних вод?
6. Назвіть причини порушення якості природних вод.
7. Що визначає особливості забруднення
гідросфери?
8. Які наслідки забруднення гідросфери?
9. Які причини порушення якості природної води та заходи охорони водойм?
10. Висловіть судження щодо наслідків забруднення гідросфери для живих
організмів і людини зокрема.
Серед тварин у степу поширені степовий заєць,
бабак, ховрах, лисиця-корсак, тхір, тушканчик, кріт, землерийка, сліпак, різні
види мишей, степовий орел, жайворонок, перепілка, степова гадюка, прудка ящірка
і багато комах.
Уроки 7 лютого (11А) та 8 лютого (11Б)
Тема: Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи.
1 - прочитайте параграф 33
2 - перегляньте презентацію (в прикріпленому файлі)
3 - дайте письмові відповіді на питання після параграфа 33
1. Хто запропонував поняття ноосфери?
2. Що таке ноосфера?
3. Навіщо потрібно знати екологічні закономірності?
4. Як люди використовують екологічні закономірності?
5*. Які ознаки глобальної екологічної кризи ви можете спостерігати навколо себе?
6*. Що треба робити для вирішення екологічних проблем у вашій місцевості? Відповідь обґрунтуйте.
7*. Як може ваша особиста діяльність вплинути на вирішення глобальних екологічних проблем?
Уроки 31 січня (11А) та 01 лютого (11Б)
Тема: Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.
4 - дайте письмові відповіді на запитання, що розміщено після параграфа 30 1. Чому може відбуватися зміна екосистем на певній території? 2. Що таке сукцесія? 3. Які бувають сукцесії? 4. Коли виникає первинна і вторинна сукцесії? 6. Які екосистеми можуть утворитися в результаті вторинних сукцесій у вашому регіоні? Обґрунтуйте свою точку зору.
Тема: Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. Фотоперіодизм та його адаптивне значення. Практична робота №1 Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування.
Тема: Способи терморегуляції організмів. Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання.Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі.
- Які біоетичні проблеми спричинили сучасні технології?
- Вкажіть переваги і недоліки використання ГМО-продуктів.
Проєкт (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)
Теми проєктів - Клонування організмів. - Нанотехнології в біології. - Трансгенні організми: за і проти.
Уроки 13 та 16 (17) квітня 2021 р.
онлайн-уроки в ЗУМ у вівторок
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Явище гетерозису та його генетичні основи.Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості.
2) випишіть методи селекції та стисло поясніть їх сутність.
Уроки 30 березня та 2 (3) квітня 2021 р.
онлайн-уроки в ЗУМ у вівторок
11-Б клас - 10.50
11-А клас - 11.30
Тема: Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
Практична робота №3 Оцінка екологічного стану свого регіону
Тема: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
Тема: Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій.
Тема: Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристики популяцій. Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах
Прочитайте параграфи 25, 26, дайте письмові відповіді на питання:
1. Що таке екологічні чинники? 2. На які групи їх поділяють? 3. Які чинники є абіотичними? 4. Які чинники є біотичними? Чим різняться між собою внутрішньовидові й міжвидові біотичні чинники? 5. Які чинники є антропогенними? 6. Які чинники називають обмежувальними? 7. Які способи реагування на дію чинників середовища існують в угруповань організмів? 8. Які чинники можуть бути обмежувальними для трав’янистих рослин в умовах мішаного лісу? 9. с. 97 - 8*. Розгляньте живі організми, зображені на мал. 25.4. Для кожного з них визначте, які екологічні біотичні та абіотичні чинники впливають на нього. Поясніть, як можуть впливати антропогенні чинники на організми, які зображені на цьому малюнку.
Урок 15 грудня
Тема "Екологія"
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони
Мета: сформувати вміння складати
особисту програму зміцнення здоров’я;розвивати
вміння застосовувати різні джерела та засоби отримання інформації з критичним
оцінюванням її якості та достовірності.
Оформлення проєкту:
1.Назва проекту
2.Актуальність (чому?)
3.Мета (навіщо?)
4.Завдання (що?)
5.Матеріали проекту
6.Очікувані результати (що отримаю?)
7.Самооцінка проекту
8.Ресурсне забезпечення.
Приблизний план та зміст (кожний пункт потрібно пояснити):
1. Здорове харчування:
2. Ні – шкідливим звичкам:
3. Рухова активність
Займатися спортом, робити ранкову зарядку, підтримувати масу тіла у межах
ІМТ (індекс маси тіла) від 20 до 25.
ІМТ = маса тіла (кг)
(зріст м)²
4. Здоровий сон
5. Режим занять
6. Здоровий відпочинок (хобі, музика, друзі)
Практична робота №2 Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань Мета: - навчитися визначати причини розвитку неінфекційних хвороб і шляхи передачі інфекційних захворювань; - узагальнити знання про заходи профілактики різних типів захворювань; - на прикладі обраних неінфекційного, інфекційного та інвазійного захворювань розробити комплекс рекомендацій щодо їхньої профілактики.
Хід роботи
1. Схарактеризуйте обране неінфекційне захворювання за критеріями: - назва хвороби, - орган або система органів, де є порушення - симптоми - фактори, що сприяли виникненню Хвороби: остеохондроз, гіпертонія, хронічний бронхіт, гастрит, панкреатит, сечокам’яна хвороба, цистит, зоб, простатит, рак шийки матки. 2. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не захворіти на нього. 3. Схарактеризуйте обрану інфекційну хворобу за наведеними критеріями: Назва Збудник Заражений орган Симптоми Механізм зараження Шляхи зараження Тип захворювання (сапронозні, зоонозні, антропонозні інфекції) Хвороби: туберкульоз, сальмонельоз, коклюш, кір, дифтерія, ангіна, правець, сказ, токсоплазмоз, краснуха. 4. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним та посилити імунний захист. 5. Схарактеризуйте обрану інвазійну хворобу за наведеними критеріями (див. вище). Хвороби: малярія, кандидоз, теніоз, аскаридоз, лямбліоз, оніхомікоз 6. Складіть перелік профілактичних заходів, які допоможуть не інфікуватися ним. 7. У висновку узагальніть рекомендації щодо профілактики неінфекційних та інфекційних хвороб і порушень. Поясніть подібність багатьох рекомендацій.
Завдання 28 листопада 2020 року
(строк виконання до 1 грудня)
Тема "Імунна система людини, особливості її функціонування. Імунокорекція. Імунотерапія"
Немає коментарів:
Дописати коментар