Дистанційне навчання
Вітаю вас, любі друзі! Продовжуємо навчання!
Бажаю всім плідної роботи, миру і здоров'я!
надсилайте виконані завдання на електронну адресу tatyana.melnik.7@gmail.com,або на Viber
Уроки 8-13 травня 2023 р.
Уроки 1-6 травня 2023 р.
2. Наведіть приклади біологічних особливостей репродукції людини.
3. Наведіть приклади соціальних особливостей репродукції людини.
4. Що таке репродуктивна медицина?
5. У чому суть екстракорпорального запліднення?
6. Якими є чинники ризику для репродуктивного здоров’я?
Уроки 24-29 квітня 2023 р.
3 - виконайте завдання та надішліть на перевірку:
1) Складіть пам'ятку "Профілактика онкологічних захворювань"
2) Виконайте завдання "Самостійна робота на зіставлення" після параграфа 59 (с. 246-247)
Уроки 17-22 квітня 2023 р.
Уроки 10-15 квітня 2023 р.
10-Б клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1225359
10-16 квітня - тиждень природничих наук в нашому закладі.
Уроки 03-08 квітня 2023 р.
https://www.youtube.com/watch?v=_ijmXrvH2t8&t=28s
3 - пройдіть тестування
10-А клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1713972
4 - виконайте завдання зі с. 227 (після параграфа 54) - заповніть таблицю (надішліть на перевірку)
Уроки 20-25 березня 2023 р.
Тема: Розв'язування типових генетичних задач
Мета: закріпити вміння вирішувати генетичні задачі різних типів.
Хід роботи:
Вирішіть задачі:
1. Епілепсія – захворювання з аутосомно-рецесивним (а) типом успадкування. Яка ймовірність народження хворої дитини у сім'ї , в якій батьки – носії гена епілепсії?
2. Природжений вивих стегна – аутосомно-домінантне (А) захворювання. Мати страждає природженим вивихом стегна (Аа), батько і його рідні – здорові. Визначте ймовірність народження в цій сім'ї хворої дитини.
3. Альбінізм і глухонімота визначаються рецесивним аутосомним геном. Здорова дівчина одружується зі здоровим чоловіком, мати якого була альбіносом ,а батько – глухонімим. Чи може від цього шлюбу народитися дитина – глухонімий альбінос?
4. Чоловік, хворий на гемофілію, взяв шлюб із жінкою, батько якої був гемофіліком. Встановіть ймовірність народження в цій родині хворих на гемофілію дітей. Ген гемофілії знаходиться в Х-хромосомі і є рецесивною ознакою.
5. Жінка гетерозиготна за А (ІІ) групою крові вийшла заміж за чоловіка з АВ (ІV) групою крові. Які групи крові матимуть їхні діти?
Зробіть висновок: які знання необхідні для вирішення задач з генетики?
10-А клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9456545
10-Б клас https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4809410
Уроки 13-18 березня 2023 р.
3 - пройдіть тестування
Уроки 06-11 березня 2023 р.
1 - перегляньте відеоматеріал
2 - прочитайте параграфи 48, 49, перегляньте презентацію "Особливості генофонду людських спільнот"
Уроки 27 лютого-04 березня 2023 р.
https://www.youtube.com/watch?v=JfC1I6Lnzxc
2 - прочитайте параграф 47
3 - виконайте завдання в зошиті після параграфа 47 (надішліть на перевірку)
Уроки 20-25 лютого 2023 р.
Тема: Вивчення закономірностей мінливості в людини
Мета: формувати дослідницькі уміння визначати закономірності модифікаційної мінливості, будувати варіаційний ряд, варіаційну криву, визначати середнє значення ознаки.
Обладнання і матеріали: ростомір чи готові дані для аналізу.
Хід роботи
1. Вибираємо ознаку для дослідження (зріст) і визначаємо сукупність спостережень кількісної ознаки, тобто вибірку.
2. Визначаємо діапазон мінливості ознаки, тобто норму реакції. Визначаємо характер успадкування ознаки (кількісна або якісна, моногенне або полігенне успадкування).
3. Обчислюємо частоту зустрічальності варіант ознаки. Результати записуємо в таблицю і складаємо варіаційний ряд.
(Уявляємо, що в класі 20 учнів, зріст яких: 155 см, 175 см, 164 см, 184 см, 173 см, 149 см, 187 см, 166 см, 172 см, 159 см, 171 см, 180 см, 176 см, 169 см, 160 см, 177 см, 162 см, 153 см, 168 см, 163 см)
Варіаційний ряд для аналізу росту
Окремі варіанти, v | 145–149 | 150–154 | 155–159 | 160–164 | 165–170 | 171–174 | 175–179 | 180–184
| 184-189 |
Кількість спостережень, p |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Будуємо варіаційну криву. На осі Х відкладаємо варіанти, на осі Y – кількість.
5. Визначаємо середнє значення ознаки. Для характеристики мінливості ознаки обчислюють її середнє значення (М) за формулою: М = ∑ (v ·p) / n,
де М – середнє значення ознаки; v – варіанта ознаки; p – частота зустрічальності варіанти; n – загальна кількість варіант.
6. Підсумок роботи. Яку мінливість людини досліджували? Якою є норма реакції? Як успадковується ця ознака? Яким є середнє значення ознаки для даної популяції?
Уроки 13-19 лютого 2023 р.
Уроки 06-11 лютого 2023 р.
3 - прочитайте параграф 43, опрацюйте презентацію Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини
Уроки 30 січня - 04 лютого 2023 р.
Уроки 23-28 січня 2023 р.
Уроки 16-21 січня 2023 р.
Уроки 09-14 січня 2023 р.
Уроки 19-24 грудня 2022 р.
Уроки 12-17 грудня 2022 р.
1. Що таке ксенобіотики?
2. Які речовини належать до ксенобіотиків?
3. Що таке діоксини? Запишіть найнебезпечніші їх джерела. Як потравляють в організм?
4. Що таке пестициди? Які є особливо небезпечними?
5. Що таке нітрати? Який мають вплив на організм?
6. Що таке психоактивні речовини?
7. Як впливає етанол на організм?
8. Як впливає нікотин на організм?
9. Як впливають наркотичні речовини на організм?
10. Що таке біотрансформація?
11. Як відбувається біотрансформація ксенобіотиків?
Назва структури клітини |
Функції |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Назвіть основні групи автотрофних організмів.
3. Що таке анаболізм й катаболізм?
4. Хто такі гетеротрофи?
5. Назвіть основні групи гетеротрофів.
6. Назвіть етапи катаболізму гетеротрофних організмів.
1. Залік з теми "Біорізноманіття"
Завдання: повторіть матеріали підручника за параграфами 1-17, пройдіть залікове тестування
1 - прегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграфи підручника 18-20
3 - перегляньте презентацію
4 - пройдіть тестування "Обмін речовин. Білки. Нуклеїнові кислоти"
1 - виконайте лабораторну роботу, надішліть на перевірку
Тема:
Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу
Мета: вивчити критерії виду, навчитися розрізняти
види за морфологічним критерієм.
Хід роботи:
1. Прочитайте § 6 підручника, заповніть таблицю.
№ |
Критерій виду |
Характеристика критерію виду |
|
|
|
|
|
|
2. Дайте визначення поняттям «біологічний вид», «популяція», «підвид».
3. Порівняйте рослини двох видів одного роду –
конюшину повзучу та конюшину лучну. Порівняйте зовнішню будову листків, стебел,
суцвіть. Виявіть риси подібності та відмінності.
4. Визначте систематичне положення вищезазначених
рослин.
5. Визначте систематичне положення двох тварин
одного роду за вашим вибором.
6. Зробіть
висновок: про що свідчить подібність і відмінність представників різних
видів одного роду?
8. Якими є чинники ризику для репродуктивного здоров’я?
9. Які сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини?
10. Обґрунтуйте судження про вплив способу життя на репродуктивне здоров’я людини.
4 - повторіть параграфи 53-64, пройдіть залікове тестування
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8771891
https://drive.google.com/file/d/1ANDu23QqGml35Tz760o8cmUImmrpK2WW/view?usp=sharing
1 - перегляньте відеоматеріали
Тема: Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування
1 - перегляньте навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=I7mXwRmCddY
2 - прочитайте параграфи 48, 49, перегляньте презентації
3 - пройдіть тестування до 14 квітня
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1804654
Тема: Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація. Залік з теми "Мінливість"
1 - перегляньте навчальне відео
https://www.youtube.com/watch?v=dngEBRHn_JU&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=2xls5ad8OJU
2 - прочитайте параграфи 51, 52, перегляньте презентації
3 - повторіть матеріали теми "Мінливість" за параграфами 45-52, пройдіть залікове тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2940434
Завдання: повторіть матеріали підручника за параграфами 1-17, пройдіть підсумкове тестування, відкривши посилання
2. Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії
Білки, нуклеїнові кислоти, огляд будови й біологічної ролі.
1 - прегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграфи підручника 18-20
3 - перегляньте презентацію
"Обмін речовин. Білки. Нуклеїнові кислоти"
4 - пройдіть тестування "Обмін речовин. Білки. Нуклеїнові кислоти", відкривши посилання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8859985
10.50 - 10-А клас
відкривши посилання
join.naurok.ua (https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9354181)
8.40 - 10-Б клас
10.50 - 10-А клас
1 - перегляньте відеоматеріали
Урок 23 квітня 2021 р.
Розклад онлайн-уроків:
8.40 - 10-Б клас
10.50 - 10-А клас
відкривши посилання
join.naurok.ua
Урок 16 квітня 2021 р.
Розклад онлайн-уроків:8.40 - 10-Б клас10.50 - 10-А клас
1 - перегляньте відеоматеріали
Урок 9 квітня 2021 р.
Розклад онлайн-уроків:8.40 - 10-Б клас10.50 - 10-А класТема: Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультуванняЗалік з теми "Спадковість і мінливість" (частина 2)1 - перегляньте відеоматеріали
2 - прочитайте параграфи 51, 52, перегляньте презентацію "Спадкові хвороби", складіть пам*ятку "Профілактика спадкових хвороб людини"3 - повторіть матеріали параграфів 33-52, складіть залік (тестування), відкривши посилання join.naurok.uaКод доступу 4992518Завдання необхідно виконати до 15 квітня 22:00
Урок 2 квітня 2021 р.
Розклад онлайн-уроків:8.40 - 10-Б клас10.50 - 10-А клас1 - перегляньте відеоматеріал
2 - прочитайте параграфи 48, 49, перегляньте презентації "Генетичний моніторинг" та "Особливості генофонду людських спільнот"
Тема: Вивчення закономірностей мінливості в
людини
Мета: формувати дослідницькі уміння
визначати закономірності модифікаційної мінливості, будувати варіаційний ряд,
варіаційну криву, визначати середнє значення ознаки.
Обладнання і матеріали: ростомір чи
готові дані для аналізу.
Хід роботи
1.
Вибираємо ознаку для дослідження (зріст) і визначаємо сукупність
спостережень кількісної ознаки, тобто вибірку.
2.
Визначаємо діапазон мінливості ознаки, тобто норму реакції. Визначаємо
характер успадкування ознаки (кількісна або якісна, моногенне або полігенне
успадкування).
3.
Обчислюємо частоту зустрічальності варіант ознаки. Результати записуємо
в таблицю і складаємо варіаційний ряд.
(Уявляємо, що в класі 20 учнів, зріст яких: 155 см, 175 см, 164 см, 184 см, 173 см, 149 см, 187 см, 166 см, 172 см, 159 см, 171 см, 180 см, 176 см, 169 см, 160 см, 177 см, 162 см, 153 см, 168 см, 163 см)
Варіаційний
ряд для аналізу росту
Окремі варіанти, v |
145–149 |
150–154 |
155–159 |
160–164 |
165–170 |
171–174 |
175–179 |
180–184
|
184-189 |
Кількість спостережень, p |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
Будуємо варіаційну криву. На осі Х відкладаємо варіанти, на осі Y – кількість.
5.
Визначаємо середнє значення ознаки. Для характеристики мінливості ознаки
обчислюють її середнє значення (М) за формулою: М = ∑ (v ·p) / n,
де
М – середнє значення ознаки; v – варіанта ознаки; p – частота
зустрічальності варіанти; n – загальна кількість варіант.
6.
Підсумок роботи. Яку мінливість людини досліджували? Якою є норма
реакції? Як успадковується ця ознака? Яким є середнє значення ознаки для даної
популяції?
Завдання необхідно виконати до 8 квітня 22:00
Урок 12 березня 2021 р
2 - прочитайте параграфи 45, 46, 47
Урок 05 березня 2021 р
Урок 22 січня 2021 р.
Урок 15 січня 2021 р.
Урок 24 грудня 2020 р.
Пройдіть залікове тестування з теми
Урок 17 грудня 2020 р.
1. Що таке ксенобіотики?
2. Які речовини належать до ксенобіотиків?
3. Що таке діоксини? Запишіть найнебезпечніші їх джерела. Як потравляють в організм?
4. Що таке пестициди? Які є особливо небезпечними?
5. Що таке нітрати? Який мають вплив на організм?
6. Що таке психоактивні речовини?
7. Як впливає етанол на організм?
8. Як впливає нікотин на організм?
9. Як впливають наркотичні речовини на організм?
10. Що таке біотрансформація?
11. Як відбувається біотрансформація ксенобіотиків?
Завдання 19 (20) листопада 2020 р.
(строк виконання до 25 листопада 2020 р.)
Тема уроку:
Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі. Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів.
Завдання 12 (13) листопада 2020 р.
(строк виконання до 18 листопада 2020 р.)
Тема уроку:
Завдання 5 (6) листопада 2020 р.
Тема уроку: Прокаріотичні організми: бактерії
Бактерії. Будова та процеси життєдіяльності бактерій
________________________________
Завдання 25 - 30 травня 2020 р
Ось і настав останній тиждень навчального року!
Ви втомились, більшість з вас плідно працювала.
Дякую вам за роботу,
вчасно виконані та надіслані завдання!
Бажаю вам гарного літнього відпочинку!
Узагальнення. Повторення вивченого за рік
На цьому тижні повторюємо тему
"Обмін речовин і перетворення енергії"
Завдання: перегляньте відеоматеріали
Вуглеводи
Ліпіди
Білки
Нуклеїнові кислоти
Вітаміни, ферменти
ОБМІН РЕЧОВИН ТА ЕНЕРГІЇ
________________________________________
Завдання 18 - 23 травня 2020 р
Узагальнення і систематизація знань
Цього тижня починаємо повторення пройденого матеріалу (+ підготовка до ЗНО)
1 - перегляньте відеоматеріали
2 - виконайте творче завдання (за темами відеоматеріалів): складіть кросворд на 12 слів, або 12 тестових завдань з варіантами відповіді а, б, в, г (вкажіть правильну відповідь).
Завдання 11.05-16.05.2020:
Тема: ЕМБРІОГЕНЕЗ ЛЮДИНИ
3. Виконайте лабораторну роботу № 4 "Вивчення етапів ембріогенезу", перейдіть за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1ANDu23QqGml35Tz760o8cmUImmrpK2WW/view?usp=sharing
4. Повторіть § 62-64 та пройдіть тестування до 18 травня 23.00, відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 641640
Завдання 04.05-08.05.2020:
3. Перегляньте відеоматеріали
Завдання 25.04-02.05.2020:
1. Робота з
підручником:
Опрацюйте § 61, випишіть
етапи запліднення та причини порушення процесів
запліднення.
2. Виконайте
завдання зі с 241-242 підручника: Самостійна робота на
зіставлення та Біологія + Харчова промисловість. Пиво й стан репродуктивної
системи (дайте відповідь на питання «Який вплив мають наведені шкідливі
речовини на запліднення й стан репродуктивної системи людини?»)
Код доступу 169508
Ваші очі постійно напружені! Знайдіть 5 хвилин, перегляньте відео для відновлення зору.
______________________________________________________
Ваші очі постійно напружені! Знайдіть 5 хвилин, перегляньте відео для відновлення зору.
Немає коментарів:
Дописати коментар